Decidit: dins del Pla que prepara per a combatre la pressió estètica a la qual moltes dones i homes de totes les edats es veuen sotmesos arreu, la Generalitat obligaràa través del Codi de Consum, a que les grans multinacionals de venda de roba a Catalunya tinguin una oferta de talles més àmplia i adequada perquè tothom pugui vestir-se com vulgui allà on consideri. Igualment, s’exigirà a les cadenes de roba al detall a informar de l'equivalència del seu sistema d'organització de talles amb les mides corporals. 

ropa
 

 

Més mesures

El Pla també estableix accions amb els principals esdeveniments del sector de la moda de Catalunya. En el marc de la 080 Barcelona Fashion es durà a terme una acció de sensibilització sobre la neutralitat corporal i sobre la discapacitat. També es treballarà amb el Comitè organitzador de la Barcelona Bridal Fashion Week, com a esdeveniment de referència del sector, per promoure la diversitat de cossos i no promocionar cànons de bellesa impossibles en les desfilades.

Pla
 

 

Promoure la diversitat corporal a l'audiovisual i la publicitat

Els cànons de bellesa que promouen la indústria audiovisual, la publicitat i les xarxes socials sovint fomenten un pes, edat i físic que no reflecteixen la pluralitat dels cossos i la diversitat de l'aspecte físic. Per evitar-ho, es preveu impulsar un acord amb els mitjans de comunicació, anunciants i altres agents implicats en l'activitat publicitària per adoptar criteris per una publicitat igualitària i identificar l'ús d'imatges o parts del cos que hagin estat manipulades o retocades. També s'elaborarà un codi de bones pràctiques per promoure la diversitat corporal amb l'objectiu d'eliminar les representacions estereotipades.

D'altra banda, es preveu la incorporació de la diversitat corporal en la programació de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i altres operadors públics i privats. Es promourà la difusió de continguts digitals fets per joves creadors i creadores contra la pressió estètica i la inclusió en la programació del canal SX3 de la CCMA de referents amb diversitat corporal i de continguts sensibilitzadors sobre la pressió estètica i els seus impactes en la infància i l'adolescència.

A més, es plantegen diverses mesures dirigides a conscienciar la societat per modificar l'imaginari que normalitza la pressió estètica, per tal d'identificar-la com una violència masclista simbòlica i avançar cap a la seva erradicació. El Govern impulsarà campanyes i accions comunicatives institucionals i, a més, se'n faran algunes d'específiques per explicar els termes «dieta», «règim», «cultura de la dieta» i «alimentació saludable» amb l'objectiu de prevenir els trastorns de la conducta alimentària (TCA). Així mateix, s'aprovarà un acord del Govern per incloure la diversitat de cossos en les campanyes de publicitat institucional.