Catalunya disposarà d’una xarxa de 13 corredors de busos ràpids per afavorir el transport públic per carretera. En una primera etapa, s’invertiran 67 milions en sis corredors que es posaran en marxa d’aquí fins al 2025. Connectaran nuclis urbans en àrees congestionades de la regió metropolitana de Barcelona, Girona i la Catalunya Central. Aquesta xarxa s’inspira en el concepte dels corredors BRCat, acrònim de Bus Ràpid Catalunya, i potenciarà la mobilitat sostenible en autobús, bicicleta i a peu. Dins d'aquests corredors es primaran els autobusos elèctrics.

descarga
 

Què és un corredor de busos ràpids?

Els corredors de busos ràpids compten amb carrils bus exclusius, mesures de priorització en interseccions i rotondes, així com millores en la coordinació semafòrica. Tots això fa possible augmentar el nombre d’expedicions, la velocitat i el nombre de passatgers. Les actuacions inclouen la creació de 28,4 km de noves vies ciclistes alhora que augmenten la intermodalitat amb el ferrocarril.

En marxa el corredor entre Castelldefels i Cornellà

El primer corredor que es posarà en marxa, el de la C-245, connecta Castelldefels amb Cornellà i ja està pràcticament executat. Està previst que les obres acabin el segon trimestre de 2023 i que doni servei també a les poblacions de Sant Boi de Llobregat, Viladecans i Gavà. S’ha fet conjuntament amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i els ajuntaments i ha permés transformat la C-245 en un vial més urbà, afavorint la mobilitat de més de 350.000 persones.

Els cinc corredors restants compten amb un projecte constructiu en redacció, i són Salt-Girona, Blanes-Lloret, Terrassa-Sabadell, Sabadell-Castellar del Vallès i Riera de Caldes-Palau Solità i Plegamans. En una segona fase es desenvoluparan els altres 7 corredors previstos pels quals s’estan redactant els estudis previs corresponents. Es preveu que amb la posada en servei de la primera fase d’actuacions se’n puguin beneficiar 12 milions d’usuaris a l’any.