L'electrificació arriba també al transport col·lectiu. Segons dades de l'Associació Europea de Fabricants d'Automòbils, el 12,7% dels autobusos que es van vendre al territori de la UE durant l'exercici 2022 eren elèctrics. La dada suposa un creixement del 14% en relació amb les xifres de 2021. En total, durant 2022, es van vendre i van matricular al territori comunitari 3.505 autobusos elèctrics

El dièsel segueix per davant amb diferència

En el transport col·lectiu, els motors dièsel continuen sent els dominants: la seva quota de mercat el 2022 va assolir el 67,3% i els vehicles venuts i matriculats que funcionen amb aquest combustible van ser 18.500. La xifra és un 7,8% inferior a la registrada el 2021. La xifra d'autobusos moguts per motors de gasolina és testimonial: només tres a tota la UE el 2022.

bus
bus

I per països?

Segons els fabricants, Alemanya, França i Itàlia amb els països en els quals l'electrificació avança més. En el primer dels tres països, les vendes d'autobusos dièsel van minvar en un 29% i a França i Itàlia es van reduir en un 21,4%. A Espanya anem al revés: comprem i matriculem el 2022 un 52,2% més d'autobusos dièsel que el 2021. Els elèctrics avancen amb força a França, on es va matricular un 26,4% més d'aquests vehicles en relació amb 2021 i a Dinamarca, on el creixement va ser del 79,5%. França, Alemanya i Dinamarca concentren el 50% dels autobusos elèctrics venuts i matriculats a la UE el 2022.

Altres combustibles

A més de dièsel i electricitat, els autobusos europeus consumeixen altres combustibles per moure's entre els quals es poden esmentar el gas natural, el gas liquat del petroli, l'etanol o els biocombustibles. A tota la UE, es van matricular el 2022 un total de 3.262 vehicles d'aquest tipus. A Espanya i Itàlia ens convencen particularment, ja que aquest tipus de matriculacions van créixer durant 2022 un 112,6& i un 28,6%.