Si pensem en cotxes europeus elèctrics, els primers que passen pel cap solen ser alemanys, com la sèrie ID de Volkswagen, els e-tron d'Audi o els i de BMW, però tot indica que allò de ser profeta a la terra d'un continua sent difícil: als alemanys els cotxes elèctrics els interessen poc, perquè ells, quan se'ls parla de mobilitat sostenible, pensen més en bicicletes. Així ho demostra un recent estudi de Deloitte, consultora líder a Europa

motor optibike powerstorm bicis electricas nova era 202289843 1663249505 1
 

El 18%, amb bici

Segons aquest estudi recentment publicat, el 18% dels alemanys utilitza ja una bicicleta elèctrica en els seus desplaçaments i només el 7% fa servir un cotxe mogut gràcies als ions de liti. És, de fet, un 157% més. Per què és així? Doncs perquè mentre que el preu d'una bicicleta elèctrica és assequible per a qualsevol alemany, el d'un cotxe elèctric no ho és tant. Així, en una societat molt conscienciada en matèria de sostenibilitat però, també, amb molt conscienciada de la necessitat d'estalviar com és l'alemanya, és del tot normal que el primer pas a favor de la mobilitat sostenible es faci amb les assequibles dues rodes i no amb les quatre més complicades de pagar i, encara i malament que els malgrat molts, carregades d'incerteses.

Interès lúdic

La bicicleta, molt més assequible, s'associa a Alemanya a la diversió, ja que el 37% dels enquestats assegura que, si les elegeix, és perquè les considera fàcils i divertides de conduir. Alemanya, a més, és un país ple de carrils bici, el que afavoreix que aquest mitjà de transport el guanyi al cotxe per la mà.