Com bé saben els que sempre estan molt atents a les notícies i informacions que arriben per part de Volkswagen, el fabricant alemany i el seu grup poden presumir de ser un dels grups en els quals més s'està potenciant la futura venda dels models 100 × 100 d'elèctrics.

Els plans del grup passen per convertir-se, en un futur no molt llunyà, en el primer grup quant a quota de mercat a nivell mundial, amb els models 100 × 100 d'elèctrics com els seus autèntics referents. Per a això, són diferents programes en els quals estan ja treballant, diferents projectes per consolidar-se com una marca número u amb aquest tipus de models.

 

Tanmateix, els recents problemes que han tingut entorn del software per desenvolupar una nova plataforma així com altres incidències han provocat fins i tot un canvi del màxim responsable del grup. Amb Oliver Blume substituint Herbet Diess com CEO del grup s'han obert noves possibilitats per a, entre altres, models tan mítics com el Volkswagen Golf.

El Volkswagen Golf tindrà una nova oportunitat

I és que, tenint en compte que Volkswagen té molt interès en que el seu ID.3 es converteixi en el compacte elèctric més venut al mercat europeu, no eren pocs els que ja donaven per fet que el Golf, el compacte amb una àmplia gamma mecànica, acabaria desapareixent tard o d'hora.

Tanmateix, els problemes per desenvolupar la nova plataforma del grup han provocat que el nou CEO opti per continuar tirant de la plataforma actual per a la construcció de models elèctrics, la famosa plataforma MEB. Una plataforma amb què es podrien construir els futurs Golf i Tiguan 100 × 100 d'elèctrics, dos models que, lluny d'intentar robar-li el protagonisme al ID.3 i al ID.4, els seus homòlegs dins de la família dels elèctrics de Volkswagen, arribarien per complementar-los.

 

D'aquesta forma, sempre que aquests plans seguissin endavant, Volkswagen tindria la possibilitat de, d'una banda, ampliar la seva gamma de models 100 × 100 d'elèctrics amb el Golf com un els seus referents i, d'altra banda, continuar treballant en el desenvolupament de la nova plataforma sense que això impedeixi a l'actual plataforma de continuar rendint a la perfecció.

Veurem, això sí, sí, tenint en compte el context actual i les dificultats en les quals es troba la majoria de fabricants, Volkswagen una altra per aquestes dues línies mestres. El que sí que sembla evident és que, com molts esperaven, el Golf no està tan sentenciat com es podia pensar fa un temps. Almenys de moment.