Les bicicletes elèctriques són cares o, directament, molt cares, com demostren preciositats com el caprici amb dues rodes que acaba de llançar Porsche. Si et va allò del ciclisme però no tens les cames d'Indurain o de Periquito i no tens al banc els fins a 1,000 euros o més que costa una d'aquestes bicicletes, tenim una solució per a tu.

Equip|Joc
 

Des de la Xina

El fabricant xinès LianDu compta actualment amb un dels kits més econòmics i més ben valorats de les plataformes online. Es tracta, en concret, d'un kit que pot anar des dels reglamentaris 250W de potència, per si volem utilitzar la bici en la via pública, fins als 1.000 W, per si la idea és utilitzar-la en un recinte privat, com una finca. En el cas de la versió més senzilla, comptarem amb tot el necessari per poder transformar la bici, des d'una roda de 26 polzades que allotja el motor al rodet a un controlador, un accelerador o una maneta de fre...etc. La bateria, això sí, l'has d'aconseguir pel teu compte i si en vols una que t'atorgui 40 o 50 km d'autonomia, hauràs de preparar 320 euros.

Per quant surt tot?

Si sumes els 320 euros de la bateria als 260 que costa el kit xinès, la inversió assoleix els 580 euros, hores al marge però, com aquestes les poses tu, millor no comptar-les. El resultat final, això sí, queda lluny del que Porsche t'ofereix però, a mig camí d'una cosa i una altra, segur que trobes alternatives interessants que no t'obliguen a convertir-te en mecànic aficionat. Per cert, a Decathlon hi ha bicicletes elèctriques de passeig per 799 euros i, creu-me: si no ets capaç de moure per tu mateix la teva bicicleta de muntanya els caps de setmana, està clar que no necessites convertir la que tens en un patracol elèctric. Amb una de passeig, en tens prou.