El nou màrqueting, conegut com el 'màrqueting transformation', arriba a Espanya de la mà de companyies i professionals que estan impulsant el canvi dels negocis en l'era postdigital i del 'big data'. Accenture Interactive, MRM/McCann Worldgroup i Deloitte lideren a Espanya aquesta nova disciplina, segons un estudi que ha realitzat Forbes després d'una àmplia consulta amb líders del sector.

El futur del màrqueting està lligat inevitablement a l'emocional i al digital amb l'objectiu de vendre millor i no només de vendre més. De moment només hi ha a Espanya 10 companyies, consultores i agències que ja estan practica a Espanya el 'màrqueting transformation'.

Forbes acaba de publicar un panell amb el Top de 10 dels anomenats 'makers' del 'màrqueting transformation' a Espanya, elaborat després de la consulta a experts del sector. En aquesta llista es troba Domingo Mirón, president d'Accenture, impulsor de l'adaptació a les noves regles del joc en la divisió interactiva de la companyia, centrada en màrqueting, disseny d'experiències i innovació de producte.

També figura en la llista de Forbes María Martínez, la directora general de MRM, la divisió de màrqueting digital i relacional del gegant mundial McCann Worldgroup. MRM s'ha convertit en tot un referent a Espanya a partir d'estratègies en la intersecció de la tecnologia, la dada i la creativitat, per construir relacions entre marques i persones.

María Martínez té clar que davant d'un consumidor esgotat i amb poca capacitat d'estalvi el màrqueting s'ha de tornar a reinventar. Héctor Flórez, president de Deloitte a Espanya, és un altre dels destacats 'makers' del 'màrqueting transformation' a Espanya. La divisió de màrqueting de Deloitte ha creat un nou model de consultoria que combina capacitat estratègica, tecnològica digital i creativa.

Completen la llista de Forbes dels 'makers' del 'màrqueting transformation' experts en Espanya de les companyies PWC, The Cocktail, Making Science, Metyis, Dentsu, Minsait i Salesforce. Tots aquests professionals són conscients que han quedat obsolets els tradicionals principis del màrqueting. Es basen en dades tan rellevants com que actualment el 70% dels consumidors considera rellevant que les marques que consumin tinguin un propòsit més enllà del seu compte de resultats.