Treballes en un coworking o algun altre tipus d'espai de treball compartit com, per exemple, un viver d'empreses? Si és així, segur que coincideixes amb nosaltres –i si t'ha tocat treballar al juliol i a l'agost, més encara- que el control d'accessos pot arribar a ser un problema. Per solucionar-lo, una empresa fundada el 2018 i que es diu Akiles ha articulat un sistema de control d'accessos en remot mitjançant tecnologia Cloud.

 

Gestió d'actius remota

Les solucions de la companyia contemplen des dels dispositius que s'instal·len en els accessos fins a programari de gestió que permeten als gestors crear o revocar permisos d'accés de manera remota i en temps real que es poden, si és necessari compartir a través d'e-mail o Whatsapp. Tot el procés es duu a terme des d'una mateixa plataforma Cloud i resulta especialment útil per a espais amb una elevada afluència o rotació de personal.

I l'usuaris?

Per als usuaris existeix un ventall de mètodes entre els quals s'inclou el telèfon mòbil i els codis PIN d'introducció manual. Sistemes obsolets com les claus, les targetes o, fins i tot, terceres persones contractades per a funcions de control de porteria resulten innecessaris. Entre els seus clients figuren empreses tals com Savills Aguirre Newman, Planeta Formació i Universitats, Jobantalent o Badi. Carles López, mànager d'un coworking a Barcelona, explica la seva experiència:

"Akiles ens ha permès ampliar el nostre horari de servei, podent oferir actualment disponibilitat 24/7, a més de possibilitar-nos una millor redistribució de l'horari del personal en funció de l'afluència dels espais. Fins i tot en imprevistos, com en el cas de substitucions de personal de neteja, podem donar un accés virtual molt ràpid i que la persona accedeixi a l'espai amb el seu mòbil, sense necessitat de fer-li lliurament d'una clau física".