Sense que encara estigui clar si el futur del transport per carretera tindrà a veure amb motors elèctrics o d'hidrogen, la UE ja es prepara per legislar: disposen d'una proposta de reglament que exigeix retallar les emissions de CO2 del transport per carretera en un 45% el 2030 i en un 90% el 2040.

camion1
 

No és definitiu

De moment, el que hi ha és un "enfocament comú" que s'assembla molt a aquest desig posat en negre sobre blanc segons el qual el 2035 no es podran vendre cotxes amb motor de combustió. La UE considera que la ciutadania "té dret a viure en un entorn més verd i saludable" i amb els percentatges de reducció d'emissions que planteja considera que són un pas més a prop d'aquest objectiu". Per davant queda no poc negociació: fins que s'aprovi a l'Eurocambra la normativa, queden moltes negociacions i és més que probable que s'introdueixi algun element de flexibilitat. De moment, ja diuen que no hi haurà problemes amb vehicles específics per a mineria, silvicultura i agricultura que dissenyin "petits fabricants". Els vehicles militars, de bombers, policia, recollida d'escombraries i atenció mèdica tindran també tracte diferent.

I els autobusos?

Aquí exigeixen màxims. El 2035 volen que el 100% de les flotes generi zero emissions el 2035 i que, cinc anys abans -2030-, les emissions de CO2 que generen els autobusos equivalguin a un 85% de les actuals. Es refereixen, això sí, a autobusos urbans. Amb els de línies interurbanes, seran més flexibles.