Gran part del transport mundial de mercaderies es realitza mitjançant vaixells, que no poden electrificar-se. Per això, navilieres com Maersk estan desenvolupant ambiciosos projectes de transició energètica, però hi pot haver noves alternatives al transport marítim. Droneliner, una empresa britànica, acaba de dissenyar un nou model d'avió de càrrega.

maxresdefault
 

Sense tripulació

Els avions de Droneliner, sense tripulació i amb un disseny pensat a propòsit per al transport de mercaderies que elimina formes cilíndriques i sostres voltats, poden emmagatzemar fins a 80 contenidors intermodals de sis metres de llarg. Es piloten en remot i transporten la mercaderia en 24 hores fins a qualsevol destí. Segons els seus creadors, redueixen els costos en un 70%.

Dos models

De moment, a Droneliner tenen ja dos models. El primer, denominat DL 200 permet transportar 40 contenidors distribuïts en dos nivells i el segon, el DL350, disposa d'espai per a 80 de distribuïts en tres nivells. Es mouen gràcies a un sistema de propulsió híbrida, ofereixen una baixa resistència a l'aire i disposen d'un subministrament d'energia regenerativa. Faran servir com a combustible l'hidrogen.