L’empresa Elian, filial de la nord-americana Viserion renova la planta de processament de soja que va adquirir al grup Cargill el passat mes d’octubre i que se situa al Port de Barcelona La instal·lació disposa d’una capacitat de producció de 2.500 tones diàries i amb aquesta operació, que ha permès el manteniment de 65 llocs de treball, la fàbrica fa un pas més en el tractament de la soja situant-se com un referent en el sector de la proteïna alternativa a Catalunya.

Ocupació
L’adquisició per part d’Elian de la fàbrica del grup Cargill ha permès el manteniment dels llocs de treball a la fàbrica així com garantir el subministrament als clients de la mateixa. Amb aquesta adquisició s’ampliaran les capacitats de la fàbrica per tal de completar el procés industrial amb la fabricació de proteïna concentrada i texturitzada, ingredient clau per elaborar aliments alternatius de base vegetal i pinso d’alta qualitat. La planta, dedicada al processament de la soja, és una infraestructura estratègica per al sector del pinso a Catalunya amb una producció destinada a la farina de pinso per a boví, avícola o animals domèstics. Alhora, la fàbrica també produeix oli de soja per a l’ús en diversos sectors com el de l’alimentació, la cosmètica, els adhesius o els combustibles.
Proteïna alternativa
La fàbrica d’Elian, ubicada al Moll Álvarez de la Campa del Port de Barcelona, és un dels puntals d’un sector emergent a Catalunya com el de la proteïna alternativa. Aquesta fa referència a aquells anàlegs vegetals de la carn, vegetals de la llet, substituts del peix i el marisc, carn cultivada a base de cèl·lules i noves fonts de proteïna com els insectes, bolets, algues i microorganismes. Segons l’informe La proteïna alternativa a Catalunya, ja hi ha 103 empreses en aquest sector que generen un volum de negoci de 269 milions d’euros i donen feina a 900 persones.