El Departament d'Empresa i Coneixement ha enviat requeriments informatius a Ryanair i Iberia perquè informin de les mesures que preveuen adoptar a l'Aeroport de Barcelona-el Prat davant les vagues convocades per les seves respectives plantilles per a la setmana que ve.

El personal de terra d'Iberia a Barcelona ha convocat aturades els dies 27 i 28 de juliol i 3 i 4 d'agost per denunciar la situació de "sobrecàrrega de treball" que pateix la plantilla, formada per unes 2.000 persones. Per la seva banda, els sindicats que representen els tripulants de cabina de l'aerolínia irlandesa Ryanair aniran a la vaga els dies 25 i 26 de juliol a Espanya, Portugal, Itàlia i Bèlgica per reclamar que respecti els drets laborals de cada país en el qual opera i reconegui els representants elegits per cada organització per negociar un conveni col·lectiu.

A través de l'Agència Catalana del Consum (ACC), la Generalitat ha enviat sengles requeriments informatius a les dues companyies perquè aportin informació de la situació i dels mecanismes que han previst per fer front a possibles afectacions als viatgers durant els dies de vaga. L'ACC vol saber quins vols tenen programats les dues companyies en les dates indicades i el nombre total de passatgers.

També els ha demanat que informin dels canals o vies de comunicació previstos per comunicar-se amb els usuaris potencialment afectats per les aturades, així com les mesures que es contemplen per donar resposta a les afectacions o els telèfons i punts d'informació als quals es podran dirigir els viatgers.

En aquest sentit, la Generalitat està realitzant gestions perquè a les pantalles de l'aeroport s'emetin missatges amb informació sobre els drets dels consumidors en català, castellà i anglès.