Vestint el nostre talent. Entrevistem als grans talents del disseny emergent del nostre país. Firmes diferents, però amb un objectiu comú: un ferm compromís amb la sostenibilitat, el talent jove i les peces de roba versàtils per a totes les dones.

Peces per a una dona urbana i lliure inspirades en les tendències actuals, però també en l'estètica, l'art i l'amor pel disseny.

Designers Society neix el 2016, a Barcelona, de la mà d'un equip de joves creatius i com a part del grup JAP International Brands. Defineixen les seves propostes com a inspiradores, creant peces que resulten ser "molt més que allò que es vesteix, perquè darrere hi ha valors, actitud i creativitat".

Visibilitat per als joves creadors

L'ànima de Designers Society són els seus fotògrafs, dissenyadors, músics, il·lustradors i tots els joves creadors que tenen l'oportunitat de visibilitzar el seu talent. El resultat, "propostes que formen petites col·leccions cada temporada i que són el reflex dels últims moviments artístics actuals", explica Borja Barbany, CEO de la firma.

6.Designers Society AW 20 21 exterior xarxes baixa 152

Jersei i pantalons de Designers Society / Designers Society

La nova col·lecció de tardor-hivern, Nordly, podria definir-se com una col·lecció "plena de fantasia, contradiccions i una història narrada a través de les seves peces", exposa Barbany. Una col·lecció que s'inspira en la llegenda Sami, l'últim poble indígena que queda a Europa, i la història del qual narra l'origen de les aurores boreals.

Igual que fa aquest fenomen de la naturalesa, la col·lecció suposa un acostament cap a les peces hivernals amb peces bàsiques que contrasten amb estampats acolorits inspirats en els esclats de les aurores boreals. Les estrelles de la col·lecció són els jerseis de llana, les peces de pana en la seva versió més gruixuda o els pantalons amples, que ens apropen cap a la inconfusible calma d'hivern.

Un camí conscient i sostenible

Borja Barbany és el director general de JAP International Brands des de 2020, quan va arribar amb una clara aposta: incorporar l'experiència conscient i sostenible de Mus&Bombon, marca de la qual és fundador, a la resta de firmes del grup. Des de la seva arribada, el seu objectiu va ser oferir moda d'alta qualitat a un preu accessible i elaborada amb teixits orgànics i materials naturals per competir amb marques consolidades.

 

Què defineix a la teva marca?

Designers Society és una nova proposta amb un equip experimentat i més d'una dècada d'experiència en la indústria de la moda. Dissenyem les nostres col·leccions a Barcelona juntament amb col·laboradors creatius de tot el món. Les nostres peces són, abans que res, el reflex del nostre amor per la bellesa.

A quina dona t'adreces?

La nostra firma s'adreça cap a dones l'interès de les quals per la moda transcendeix la funcionalitat. Dones apassionades que volen l'art en moviment, manifestar-se a través de les seves peces i comunicar la seva identitat a qui les mira. Dones Designers.

Quines són les emocions que busques transmetre?

Posem especial atenció als detalls per oferir un producte autèntic i amb personalitat. Creiem que quan les ments creatives de diferents camps es troben el resultat és inspirador. Per això, les nostres col·leccions compten amb la participació de creatius de diferents disciplines, com dissenyadors gràfics, bloguers o fotògrafs.

Creiem que cada peça és alguna cosa més que una peça per vestir. Considerem que cada peça té una història.

2.Designers Society AW 20 21 exterior xarxes baixa 217

Peça de la col·lecció tardor-hivern / Designers Society

Un imprescindible aquesta temporada?

Designers Society ofereix col·leccions versàtils, pràctics i contemporànies, per a un ús diari. Els dissenys reflecteixen sempre l'essència femenina i natural, combinada amb un subtil toc de tendència i moda.

Un imprescindible aquesta temporada és sens dubte el nostre peto de pana BRISTER, un clàssic ja a la nostra marca. Una peça especial, molt en tendència aquesta tardor i hivern. És la nova versió del peto MONARDA d'aquest estiu.

I un fons d'armari?

Els nostres jeans Omir. Els pantalons són una de les nostres peces top. Hem desenvolupat uns patrons, i treballem amb uns fittings que afavoreixen tota mena de dona.

Materials? Colors?

Utilitzem des de materials naturals com el cotó i la llana, fins a fibres sintètiques reciclades com viscoses o poliamides.

També apostem per materials més innovadors com el modal, el tencel i el lyocell.

A qui admires que t'agradaria que portés alguna de les teves creacions?

Designers Society neix de dones que valoren l'art i la inspiració. Ens inspiren dones creatives i amb sensibilitat estètica, com Itziar Aguilera, l'art, imatge i estil de la qual expressen el que volem transmetre, "més que una marca, som un missatge".

3.Designers Society AW 20 21 exterior redes baja 15

Peces de la col·lecció Nordly de Designers Society / Designers Society

Com veus el futur del disseny en termes ecològics i sostenibles?

La indústria tèxtil està evolucionant cap a un futur sostenible, encara que més a poc a poc del que ens agradaria.

Com a marca que busca una transformació progressiva cap a la producció local i la sostenibilitat de cada procés de producció, treballem perquè així sigui.

Què consideres que defineix el disseny mediterrani?

Trobar l'equilibri perfecte entre disseny i qualitat. I és amb el que treballem en Designers Society amb els materials, les formes..., deixant especial atenció als detalls, per oferir un producte autèntic i amb personalitat.

I el català?

Creiem en la tradició tèxtil, en el saber fer de la nostra indústria que fa anys que treballa per oferir un producte de proximitat i qualitat.

 

Imatge principal: jaqueta de pana de la col·lecció Nordly / Designers Society