Texans dissenyats i fabricats dins d'un "entorn responsable social, econòmic i mediambiental". Aquesta és la premissa sota la qual, a finals de 2020, la Beatriz Rivera va crear Bluyins, una marca de jeans totalment compromesa amb una producció allunyada de l'explotació dels treballadors i del medi ambient.

Cada vegada són més les firmes i clients que aposten per una moda sostenible, aquella en la qual cap treballador no és explotat i on la roba es fabrica amb materials ecològics i locals per minimitzar l'impacte mediambiental. Es tracta d'una demanda creixent tant per part dels clients com dels mateixos treballadors de les empreses, que no volen convertir-se en còmplices de processos totalment oposats a l'ètica.

Per això, les noves marques arriben disposades a ser el motor d'un canvi molt necessari i demandat per una societat cada vegada més conscienciada, i Bluyins és el perfecte exemple d'aquelles firmes que apareixen a la indústria amb un compromís total amb el planeta i amb la producció de la roba.

La peça estrella: els texans

La seva fundadora, la Beatriz, era una d'aquestes persones que trobaven a faltar una aposta realment sostenible a la indústria de la moda. De la seva inquietud va néixer la seva marca, amb un producte estrella: els texans, una peça difícil de trobar en la talla i mesures ideals per a cada cos. Per què jeans? "El texà és la peça de roba més contaminant per les quantitats immenses d'aigua i químics que s'utilitzen i pel procés manual de producció, a més de les malalties respiratòries i traumatològiques que genera als treballadors," explica la creadora.

Així, el seu objectiu és oferir el texà sostenible perfecte per a qualsevol dona, en qualsevol talla i en tres mides diferents, que ajudi cada dona a "sentir-se especial i segura". Tot això, a més, made in Spain, però sense oblidar la importància del disseny, perquè "més que una marca sostenible, el sector demandava una marca sostenible amb disseny".

bluyins 2

La model Marta Lamamié De Clairac vestint una peça de Bluyins / Lea Farren

Lloguer i reparació de roba

Un altre dels punts forts de Bluyins es troba en el seu model de negoci. Amb la finalitat d'oferir un servei més complet i apostar per la moda circular, els seus texans estan disponibles no només per comprar, sinó també per llogar. Necessites uns pantalons concrets per a un esdeveniment o ocasió especial? Pots llogar-los durant uns dies per un preu molt més reduït que el de compra i, una vegada acabat el termini, decidir si comprar-los o retornar-los. "A poc a poc, el consumidor va adaptant-se a aquesta nova filosofia. En el nostre cas, els clients sobretot utilitzen el lloguer per emprovar-se alguna cosa, testar el producte i veure si realment compleix amb els valors de la marca", assegura la Beatriz sobre l'opció que han llançat de la mà de Newe com a desenvolupadors tecnològics.

D'altra banda, l'empresa també es dedica a reparar peces desgastades, o bé a modernitzar-les amb un gir d'estil. Des del seu taller, i juntament amb Planetadots, projecte Slow fashion que impulsa la moda sostenible, ofereixen la possibilitat de "reparar-los perquè puguis continuar utilitzant-los, o de customitzar-los amb restes d'altres teixits i fer d'ells una peça única".

bluyins 3

La model Sara Vela vestint una peça de Bluyins / Lea Farren

Moda assequible

El compromís de Bluyins va més enllà de l'ús de materials totalment ecològics com el cotó orgànic lliure de pesticides. Durant el procés de producció de les peces, totes elles confeccionades a Madrid, es redueixen els litres d'aigua utilitzats en un 80%, i el consum d'energia es redueix a la meitat.

Quant a la fabricació i producció de la roba destaquen la innovació i reciclatge, que es combinen amb l'ús de les tecnologies làser més avançades per crear jeans únics, còmodes, versàtils i atemporals.

bluyins20003

La model Marta Lamamié De Clairac vestint una peça de Bluyins / Lea Farren

Ara, i amb una nova col·lecció que arribarà a mitjans d'octubre, Bluyins s'ha proposat anar més enllà dels texans i explorar el món denim en tota mena de peces. Gràcies a la seva filosofia slow, la mateixa dels proveïdors amb els quals treballen i la transparència total a la cadena de producció, la firma pot oferir productes sostenibles alhora que assequibles: "la sostenibilitat no és només ambiental, sinó també econòmica i social", remarca la seva creadora.

El resultat? Texans amb expressió pròpia, sostenibles i d'alta qualitat que ens fan sentir úniques i que ens duraran molts anys. Perquè el que és sostenible no té per què ser inaccessible.

 

Imatge principal: les models Sara Vela i Eva Diallo vestint una peça de Bluyins / Lea Farren