Després de dies rumiant si seguir el camí de Twitter, Mark Zuckerberg, director executiu de Meta, ha anunciat que la companyia impulsa un nou model de subscripció a Instagram i Facebook. Seguint les passes d'Elon Musk, qui ha impulsat el sistema Twitter Blue, on els usuaris que volen tenir el perfil verificat i comptar amb alguns avantatges en el servei de la plataforma paguen, mentre que la resta segueix usant-la de forma gratuïta. Aquesta és la via que seguiran Instagram i Facebook, els usuaris que vulguin la verificació i millores del servei hauran de pagar una quota anual. El nom d'aquest nou model de subscripció és Meta Verified

Zuckerberg ha apuntat que el preu d'aquestes subscripcions costaran entre 11,99 i 14,99 dòlars. També ha avançat alguns dels avantatges que tindran els usuaris que vulguin pagar aquest servei, per exemple:  "Protecció addicional contra la suplantació d'identitat". Els primers països a obtenir aquesta subscripció aquesta setmana seran "Austràlia i Nova Zelanda". La mesura arribarà "aviat" a més països, segons ha afirmat Zuckerberg a Instagram. 

Meta subscripció pagament

Igual que va passar amb Twitter, des de Meta s'estan deixant aspectes sense matisar en el seu anunci. Ni Meta ni Zuckerberg van indicar si els usuaris que ja estan verificats perdran les insígnies blaves si no paguen aquesta mensualitat. L'empresa fa aquest moviment després de registrar una caiguda del 41% dels seus beneficis corresponents al 2022. Zuckerberg va tancar l'any amb guanys de 23.200 milions de dòlars des del rècord de 39.370 milions de dòlars aconseguit el 2021. 

Twitter Blue, ja a l'Estat espanyol 

Si bé encara no està clar quan arribarà a l'Estat espanyol el Meta Verified, ja ha arribat Twitter Blue. La subscripció inclou coses com l'esmentada insígnia blava i funcions addicionals com l'edició de piulades, des de 8 euros al mes. Els usuaris poden escollir entre un pla mensual de 8 euros al mes o un d'anual de 7 euros mensuals, en la versió d'escriptori. Però en la versió mòbil el preu augmenta fins als 12 euros al mes, tot i que hi ha una oferta de llançament per 11 euros. 

Tot plegat inclou:  l'edició de piulades, la possibilitat de posar NFTs com a imatges de perfil o l'opció de penjar vídeos a una resolució de 1080p. També es redueixen a la meitat els anuncis que es mostren durant la navegació (però no s'eliminen) i es permet publicar clips d'una major durada, així com accés anticipat a funcions que encara estiguin en període de proves. Tot i això, la gran diferència és la verificació del perfil — que fa que les publicacions tinguin prioritat en les mencions, respostes i cerques.