L'obesitat i el sobrepès s'han configurat en els últims temps com un dels factors més perillosos per a la nostra salut, tal com demostren nombroses investigacions. Fins i tot en el cas de la Covid-19, malaltia en la qual els quilos de més pot suposar un esperó per desenvolupar-la d'una manera més severa.

És important portar una sèrie d'hàbits de vida saludables, entre els quals s'inclou una dieta equilibrada però, en ocasions, amb el pas del temps agafem pes gairebé sense adonar-nos-en. Aquests poden ser alguns dels motius que poden estar provocant aquest augment de quilos.

Deixar de controlar-se

Encara que hi ha persones que no volen veure mai una bàscula per no atabalar-se, el cert és que els experts recomanen pesar-se una vegada a la setmana per evitar agafar quilos de més, sobretot per a aquelles persones que han perdut pes i estan provant de mantenir-lo, com demostra aquesta investigació duta a terme per experts de la Universitat de Carolina del Nord als Estats Units.

BásculaEls experts recomanen pesar-se una vegada a la setmana

Deixar de prendre greixos saludables

Encara que pot semblar contradictori, incloure greixos saludables en la dieta –com nous, alvocat o peix blau– pot ajudar a perdre pes. És cert que menjar massa calories de qualsevol nutrient pot provocar un augment de pes, però que el greix es digereix lentament i augmenta la sacietat. Això significa que indueix a prendre menys calories totals al llarg del dia. A més, no menjar prou greix pot ser la raó per la qual se sent gana amb freqüència.

Prendre porcions massa grans

Encara que portem una dieta amb aliments sans, de vegades en mengem en excés, perquè assumim que són bons i no ens n'adonem quan estem menjant. Un bon truc en aquests casos és utilitzar plats més petits i seguir el Mètode del Plat d'Harvard, que d'una forma senzilla i simple ens ajuda a saber quines són les quantitats ideals per no agafar pes.

Menjar sense adonar-se'n

De vegades, desenvolupem hàbits que ens porten a menjar-ne més del compte gairebé sense adonar-nos-en. Pot passar durant un dinar amb uns amics, o mentre es veu un partit de futbol, pren alguna cosa en una conversa o molts altres costums que portem associades a menjar en excés aliments. A més, aquests productes generalment solen ser processats i molt alts en calories. Per això és bo prendre consciència dels hàbits que duem a terme i analitzar quins són els nostres comportaments.

Crispetes cinemaUna de les raons per les quals s'engreixa és per menjar molt sense adonar-se'n

Menjar massa ràpid

El nostre cervell necessita aproximadament 20 minuts per rebre els senyals de plenitud del nostre sistema digestiu. És a dir, quan disminuïm la velocitat i el ritme durant un àpat, mengem una quantitat adequada d'aliments i no ens sentim massa plens després. Per això és aconsellable menjar conscientment, sense distraccions, per estar més en sintonia amb els senyals de sacietat.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat