L'impost als creuers, condicionat a l'aprovació dels pressupostos. La consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà, ha anunciat que el Govern ja "té a punt" l'impost als creuers, que entrarà en vigor el 2023 si s'aproven els pressupostos de la Generalitat per l'any que ve. El nou tribut estarà basat en el principi "qui més contamina, més paga" i, per tant, gravarà els grans vaixells que més emissions fan i que atraquin a les zones portuàries de Catalunya. En una entrevista a El matí de Catalunya Ràdio aquest dilluns, Jordà ha assegurat que el seu departament, juntament amb el d'Economia, ja tenen "molt avançat" el desplegament del nou impost i ha remarcat que en cap cas limitarà l'entrada de creuers.

Impost als creuers segons el que contaminin

Així, tal com ha anunciat la consellera Teresa Jordà, el Govern gravarà els creuers segons el que contaminin si troben el suport necessari per aprovar els comptes de l'any que ve. En la mateixa entrevista, la titular d'Acció Climàtica també ha anunciat que els pressupostos de la Generalitat per a l'any vinent preveuen mantenir congelades les tarifes de l'impost sobre les emissions de CO₂ dels vehicles de tracció mecànica, per tal de fer front a l'increment de preus derivat de la crisi energètica i la guerra d'Ucraïna. La titular d'Acció Climàtica també ha tractat en l'entrevista altres temes, com l'alerta per sequera que es decretarà per aquest dimarts, altres impostos per gravar les emissions i l'ampliació de l'aeroport del Prat.

Impost a les activitats econòmiques contaminants

En relació amb els impostos, Jordà també ha explicat que treballen en un tribut sobre les activitats econòmiques més contaminants. En aquest cas, però, no ha pogut concretar quan preveuen posar-lo en marxa, tot i que la "vocació" és que sigui també el 2023. Quant als pressupostos de la Generalitat per al 2023, Jordà ha celebrat que el departament d'Acció Climàtica comptarà amb una partida "més gran" que en els comptes d'enguany. La consellera també ha parlat sobre el projecte d'ampliació de l'Aeroport de Barcelona- El Prat, i ha criticat que Aena va formular la primera proposta amb "nocturnitat i traïdoria" i ha augurat que la Comissió Europea "no ho hauria permès". En aquesta línia, ha acusat el PSOE de la paralització del projecte i ha sostingut que "hi ha moltes opcions que es poden posar sobre la taula" i que no responen al projecte plantejat inicialment.