"No podem anar per la via dels retrets. Menys testosterona i menys competència a veure qui és més valent". Així s'ha expressat la portaveu nacional d'ERC, Marta Vilalta, en la roda de premsa setmanal d'aquest dilluns després de la crisi viscuda la setmana passada entre JxCat i ERC pels vots de Carles Puigdemont i els presos polítics de JxCat al Parlament.
La crisi entre els dos socis de Govern es va saldar amb un acord 'in extremis' que va posar l'oposició a la defensiva i que va obligar a ajornar l'última sessió del debat de política general a aquest dimarts a la tarda.
Sobre aquesta qüestió, i tot l'acord de dijous passat, la portaveu dels republicans ha volgut deixar clar que la decisió final sobre si s'accepten o no els vots de Carles Puigdemont i els presos de JxCat recau en el que acabi acordant la Mesa en la reunió que hi ha programada per aquesta tarda o en la que es pugui fer aquest dimarts al matí, just abans que comenci el debat de política general.
"Seguim defensant aquell acord que ens permeti garantir les tres premisses: mantenir les actes dels diputats i les majories del 21-D i que les votacions siguin efectives", ha defensat.
Una "gran taula política"
Per altra banda, Vilalta també ha insistit en què cal una estratègia conjunta de l'independentisme, que inclogui sectors dels comuns i de la societat civil que van participar en l'aturada de país del 3-O, i per això ha proposat una "gran taula política".
"Des d'Esquerra tenim una proposta de país per fer la independència, però volem tenir consensuada l'estratègia amb tots els actors", ha defensat, tot proposant "una gran taula política amb tots els actors del 3-O per buscar solucions i estratègies per guanyar".
Finalment, ha assegurat que primer cal posar-se d'acord amb els seus socis de Govern, JxCat, i ha anunciat que ja s'han intensificat els contactes amb aquest grup.
Preguntada per l'ultimàtum de l'ANC al Govern, Vilalta ha insistit en l'"estratègia conjunta" i ha advertit que "els ultimàtums no ens ajuden a guanyar". Per això, i també en advertència a la CUP, la portaveu dels republicans ha insistit en què "la nostra voluntat passa perquè la legislatura pugui avançar" i que la seva intenció és "arribar a acords parlamentaris" també amb els cupaires.
