L'alcalde de Barcelona i president de la federació a Barcelona del PSC, Jaume Collboni, ha demanat aquest dissabte “unitat política” a la “majoria progressista” a la ciutat per “aixecar un mur de contenció” contra la ultradreta. L'alcalde de Barcelona ha advertit que la ultradreta i els “populismes”, com el de Donald Trump, volen “destruir els fonaments de les democràcies”. En la convenció de la federació a Barcelona del PSC, Jaume Collboni ha expressat el “compromís” del partit per “articular” la “unitat” entre les formacions d'esquerra i ha posat com a exemple els acords del govern municipal amb BComú i ERC per tirar endavant les ordenances fiscals. Tanmateix, en el cas dels pressupostos, que encara s'estan negociant, ha admès que serà “una mica més difícil”. “Ho aconseguim o no, estem en el camí”, ha dit.
Jaume Collboni ha reivindicat el seu partit, el PSC, com el “principal partit progressista del país”, té la “responsabilitat d'articular” la majoria política progressista que ha afirmat que existeix a la ciutat de Barcelona: “la que vol una Barcelona unida, inclusiva i positiva”. “Hem de saber que som més, amb un discurs positiu, d'esperança i confiança en la democràcia”, ha afirmat Collboni, que ha advertit que la ultradreta vol “destruir els fonaments de les democràcies”. En aquest sentit, l'alcalde de Barcelona ha aplaudit la recent victòria del progressista Zohran Mamdani a Nova York, els Estats Units, que ha descrit com un missatge d'“esperança”. Ha celebrat la seva victòria davant del que, ha assegurat està fent el president dels Estats Units, Donald Trump: “el que està fent la ultradreta i els populistes als Estats Units, a Europa, a Espanya, Catalunya i Barcelona és el mateix. És destruir els fonaments de les democràcies”, ha criticat.
Unitat contra les notícies falses
Jaume Collboni ha anunciat davant dels militants de la federació de Barcelona del PSC que l'Ajuntament de Barcelona posarà en marxa una “unitat antinotícies falses”, especialment adreçada als joves, per “plantar cara amb la veritat a qui usa la mentida i l'odi per construir el seu discurs polític” per “dividir i enfrontar” la societat. L'alcalde ha remarcat que servirà per “conscienciar, sobretot, a la gent jove que han de contrastar les informacions que troben en TikTok o Instagram” i donar-los “instruments i coneixement” perquè sàpiguen que “tot allò que es publica no és necessàriament veritat”. Collboni ha assenyalat que el govern municipal té capacitat per incidir en escoles, centres cívics, casals o biblioteques: “Aquesta serà una de les contribucions més importants que haurem fet en aquesta etapa”, ha augurat. També ha destacat que Barcelona serà la primera ciutat a comptar amb un pla antiracista i amb una ordenança contra la discriminació i els delictes d'odi.
