Blas de Lezo, l’heroi de l’ultranacionalisme espanyol que vol convèncer Mel Gibson

L’ultranacionalisme espanyol ha trobat en l’almirall Blas de Lezo un dels seus herois, principalment per la defensa de Cartagena d’Índies -actual Colòmbia- davant un atac britànic el 1741, però sense oblidar que l’any 1714 va participar en el setge de Barcelona, ciutat que va bombardejar des del seu vaixell.

Vox i el seu entorn ha convertit la figura d’aquest militar en la quintaessencia dels valors que representa la formació d’ultradreta i per això insisteix en que és mereixedor d’una pel·lícula de tall èpic a l’estil de ‘Braveheart’ o ‘El patriota’ i per això insisteixen que Mel Gibson hauria de posar-se al capdavant d’una eventual superproducció biogràfica.

Ara, segons avança Confidencial Digital, dues productores, InnTV y BSO preparen un curtmetratge documental de mitja hora de duració sobre la vida de l’almirall amb la voluntat de transmetre “els seus valors i principis”, que sembla ser que són els mateixos que els de Vox, amb la intenció d’impulsar el futur rodatge d’un llargmetratge. Fins i tot no s’amaga la intenció de fer arribar el documental a plataformes com Netflix i HBO i utilitzar-lo per picar les portes de Hollywood.

Polèmica als Goya

Fa uns mesos, just abans de la gala dels premis Goya, Santiago Abascal va lamentar públicament que directors i productors espanyols no fessin el pas de rodar una pel·lícula sobre Blas de Lezo, apuntant que si calia, “picaria a la porta” de Mel Gibson perquè s’encarregués del rodatge. La proposta va ser desestimada per alguns dels guanyadors dels Goya.