L'empresa valenciana Mercadona ha reafirmat durant el 2017 el seu lideratge i creixement en el segment de supermercats. L’empresa de capital familiar que presideix Juan Roig, amb una quota de mercat del 24,7%, ja factura 1 de cada quatre euros que els consumidors destinem a l'alimentació al conjunt de l’estat espanyol. Així mateix, manté una clara distància davant els seus rivals; Carrefour té una quota de mercat que s’acosta al 9%, Grup Dia el 8,2% i Lidl el 4,5%.

El balanç econòmic de Mercadona corresponent al darrer exercici ofereix les següents xifres: 22.915 milions d’euros de facturació, creix un 6%. 5.000 nous llocs de treball, que situa la plantilla en 84.000 empleats, i 322 milions d’euros de benefici net, un 49% menys que l’any 2016 a causa de la forta inversió feta durant el 2017, 1.008 milions, tal com avançar Roig en la presentació de resultat de l’any passat, quan assenyalà que durant els exercicis del 2017 i 2018 “l’empresa sacrificaria beneficis per a destinar-los a la inversió amb l’objectiu d’assentar les bases del Mercadona del futur”.

Quan Juan Roig es feu càrrec de l’empresa de son pare el 1981, Mercadona tenia 8 establiments a València amb 300 metres quadrats de sala de vendes. A hores d’ara, hi ha 1.626 supermercats a tot l’Estat i ja està desenvolupant-se el projecte d’internacionalització amb l’obertura de 4 establiments a Portugal el pròxim any. Roig ha aconseguit que l’empresa siga objecte d’estudi de les principals escoles de negocis del món i manté, a més, altres compromisos personals com ara el mecenatge cultural i esportiu, el suport als emprenedors o l’empeny per encapçalar la reivindicació del Corredor Mediterrani.