Tesla no és una firma apta per a qualsevol butxaca. El model més barat és el Model 3, una berlina que supera els 50.000 euros. Tanmateix, la firma nord-americana es prepara per a una nova era en què també oferirà cotxes elèctrics assequibles. Així ho ha confirmat el mateix Elon Musk, CEO de Tesla.
Fa ja temps que es parla que Tesla podria posar en marxa una estratègia en la qual vengui cotxes elèctrics a preus ajustats. Fins i tot s'han vist informes sobre un Tesla Model 2, també conegut com Model C. Una informació que fins ara només era teoria, però que ja va camí de convertir-se en una realitat.
Com dèiem, el Tesla més assequible és el Model 3, que comença en xifres superiors als 50.000 euros. Però a mitjà termini el Model 3 deixarà de ser el model més assequible. La marca nord-americana està treballant en una nova plataforma que permetrà reduir els costos en un 50% respecte als Model 3 i Model Y.

Tesla treballa en una nova plataforma per fabricar cotxes assequibles
Fins al moment, Tesla compta amb dues plataformes. Una d'elles s'utilitza per a la fabricació dels Model S i Model X. Les altres dues són per als Model 3 i Model Y. dos estructures a la que aviat se'n sumarà una de nova.
Serà una nova plataforma que se situarà per sota de les altres dues. Serà la més petita. I permetrà fabricar cotxes més petits i barats que obriran les portes a aquest públic que busca preus més assequibles. En aquest sentit, es parla de preus que rondaran els 25.000 euros, i és que amb el que costa fabricar un Model 3 es podran produir dues unitats del nou model.
Encara no hi ha una data concreta en la qual aquesta plataforma estarà a punt. Però Elon Musk ha confirmat que estan treballant en això i que "és l'enfocament principal de l'equip de desenvolupament de nous vehicles". A més, va confirmar que serviria per reduir els costos i fabricar cotxes més barats que els Tesla Model 3 i Model Y, que fins ara són els més econòmics i que representen la majoria de les vendes del fabricant.
Els Tesla fabricats sobre la nova plataforma costaran la meitat
"El vehicle de pròxima generació costarà aproximadament la meitat del cost de la plataforma 3/Y i serà més petit. Crec que certament superarà la producció de tots els altres vehicles combinats" va comentar Musk.
De la mateixa manera que no se sap quan estarà a punt la plataforma, tampoc no se sap en quina data podrem veure'l al mercat. De fet, Tesla té altres prioritats entre mans, com la producció del Tesla Semi i del Tesla Cybertruck, així com el desenvolupament de la nova generació del Tesla Roadster. S'espera que aquest últim faci acte de presència l'any 2025.