Tesla i la resta de marques que estan apostant pels elèctrics saben molt bé que aquests models, en teoria, seran els que regnaran en un futur no molt llunyà. I és que, per molt que la quota de mercat dels elèctrics i ara molt menor, els plans de la Unió Europea en aquest sentit si l'intactes: a partir de 2035 no es poden vendre models a Europa que no comptin amb motors 100 × 100 d'elèctrics.

D'aquesta forma, dins de tot just uns anys els motors de gasolina, dièsel, híbrids i híbrids endollables per passar a millor vida. Molt haurien de canviar les coses perquè la determinació en aquest sentit canviés.

 

Això sí, no és que sigui precisament cap secret que són moltes les marques que les empreses que estan treballant en diferents alternatives als elèctrics i, al seu torn, desenvolupant projectes per fer dels cotxes vehicles molt més respectuosos amb el medi ambient.

En aquest sentit, si bé és cert que el dièsel és un combustible gastat en el mulla les baixes, no deixa de ser tan més eficient fins ara, per això ha estat el protagonista d'un estudi i un nou invent que pot posar en un compromís els elèctrics.

L'invent que transforma els gasos dels dièsel en oxigen i aigua

No ha estat cap altre que Laurent Geulin, el director de l'empresa francesa CIA, el que ha estat treballant en un invent que transforma els gasos emesos pels motors dièsel en oxigen i aigua.

L'invent passa per una caixa que es col·loca en l'escapament i que es denominada CCC (Compact Carbon Catcher). Una caixa que reté el CO₂ i les partícules fines per després expulsarles en forma d'oxigen i aigua. El millor en aquest cas és que aquest sistema es pot adaptar a cotxes, camions o vaixells i que, ull, ja ha estat validat per un jutge.

 

En aquest sentit, els plans de Geulin passen per convèncer a una de les grans empreses dins ser automoció perquè investiguin i desenvolupin encara més el seu projecte. És evident que els elèctrics van acabar sent els models que regnaran a Europa anar a la immensa majoria de les carreteres a nivell mundial, però també ho és que solucionis com aquestes poden ajudar que motors dièsel tinguin una vida molt més llarga de la qual en principi s'espera d'ells.