La pandèmia va suposar un dur cop per a la majoria de marques d'automòbils. El coronavirus va paralitzar les vendes gairebé per complet i des d'aleshores les matriculacions han anat a la baixa. I alguns fabricants ho han passat realment malament.

Un d'ells és E.Go. El jove fabricant alemany d'automòbils ha passat una època molt dura plena de problemes econòmics. No obstant això, a base de feina i paciència s'ha recuperat. I està en disposició de presentar un nou model. Un urbà elèctric amb caires de tot terreny que estan a punt per entrar en producció i que posarà en perill tant a marques com Tesla com a les low cost.

E.Go E.Wave X
E.Go E.Wave X / E.Go

Així és el nou E.Go E.Wave X, un urbà amb caràcter de tot terreny

Es tracta de l'E.Go E.Wave X. Consisteix en un model basat en el concept e.GO Life Concept Cross, un prototip que hauria d'haver vist la llum al Saló de l'Automòbil de Ginebra 2020, un esdeveniment que es va anul·lar a causa de la pandèmia del coronavirus, i que servia per obrir un nou segment, el dels City Utility Vehicle (CUV). Un concepte que consisteix en utilitaris que se situen entre els models utilitaris convencionals i els SUV urbans.

Estem parlant d'un model que mesura 3,41 metres de llarg, 1,82 metres d'ample i 1,66 metres d'alt. I que malgrat el seu caràcter urbanita, presenta elements propis dels tot terreny com uns grans passos de roda, llantes d'aliatge de fins a 18 polzades, certa altura a terra i proteccions de plàstic en els laterals i en aquests passos de roda. Gràcies a tot això es presenta com un model ideal per moure's per ciutat que permet no renunciar a escapades de cap de setmana amb la possibilitat de ficar-se en terrenys una mica més complicats que l'asfalt.

E.Go E.Wave X1
E.Go E.Wave X / E.Go

109 CV de potència i alt nivell tecnològic i digital

En un altre ordre, l'E.Go E.Wave X també disposa de tota mena de comoditats al seu interior. Aquí ens trobem una disposició per a quatre passatgers i un nivell tecnològic a destacar. Compta amb una gran pantalla digital que uneix el quadre d'instruments i el sistema multimèdia per a l'info entreteniment. En total mesura 23 polzades de diagonal. A més, el sistema d'info entreteniment és compatible amb Apple Carplay i Android Auto. I tot això es completa amb un volant de tres radis exclusiu.

Passem a l'apartat mecànic per parlar-te del seu motor elèctric que desenvolupa 80 kW (109 CV) de potència. És més que els 57 kW (77 CV) que ofereix l'E.GO Life. I s'alimenta d'una bateria d'ions de liti que li atorga una autonomia màxima d'uns 240 km amb una sola càrrega. Un bloc que, a més, permet tres modes de conducció: Eco, Comfort i Sport.

E.Go E.Wave X3
E.Go E.Wave X / E.Go

L'E.Go E.Wave X ja està a punt per entrar en producció. Les intencions de la firma germànica és realitzar els primers lliuraments a finals d'aquest mateix any i més tard expandir-lo a altres mercats europeus. El seu preu de partida són 24.999 euros sense ajuts, que suposen 2.000 euros més que l'E.GO Life.