El BYD Atto 2 competeix amb models com el KIA EV3, el Peugeot E-2008, el Renault 4 i el Ford Puma Gen-E. Encara que les seves vendes han estat importants, aquest SUV tenia un punt feble que limitava el seu atractiu. La seva autonomia era inferior a la de molts competidors, i això afectava la seva percepció al mercat. Ara, BYD ha decidit solucionar-lo.
L'Atto 2 va arribar a Espanya fa poc més de sis mesos. Des del seu llançament, va generar expectació per ser el SUV més econòmic de la marca. S'estrenava en el competitiu segment B-SUV, on es concentren la majoria de les matriculacions de cotxes nous. Però tenia un punt feble: la seva autonomia. És per això que la marca xinesa ha decidit solucionar-lo.
El BYD Atto 2 ara té molta més autonomia
La marca xinesa prepara una versió de gran autonomia. Fins ara, l'Atto 2 només estava disponible amb un motor de 130 kW (177 CV) i 290 Nm de parell màxim, alimentat per una bateria LFP de 45,12 kWh, amb una autonomia de 312 km WLTP. La nova variant oferirà un salt tecnològic i competitiu, augmentant tant la potència com la capacitat de la bateria.
La nova versió comptarà amb un motor de 150 kW (204 CV) i 310 Nm de parell màxim, mantenint la tracció davantera. La bateria creixerà fins a 64,8 kWh (58 kWh útils), el que permetrà una autonomia de 420 km WLTP, i fins a 470 km en cicle urbà. Aquest augment fa que l'Atto 2 competeixi ara de tu a tu amb els SUV elèctrics més populars del segment B.
A més de l'autonomia, la potència de càrrega s'incrementa notablement. La nova variant podrà carregar 155 kW en corrent continu, completant el 10-80% en tot just 25 minuts. La càrrega en corrent altern es manté en 11 kW. El sistema V2L continuarà present, permetent alimentar dispositius externs des de la bateria del cotxe.
Estarà a la venda a Espanya abans de 2026
L'arribada d'aquesta versió suposa un canvi d'estratègia per a BYD a Espanya. La marca demostra que pot oferir un SUV barat, però amb prestacions de primer nivell. Ara l'Atto 2 combina preu competitiu, autonomia realista i carrega ràpida, eliminant el seu principal punt feble. Això reforçarà la seva posició davant rivals més establerts.
El llançament al mercat espanyol està previst abans que acabi l'any. La presentació oficial està a la cantonada. El preu encara és desconegut, però s'espera que superi els 31.990 € de l'Atto 2 actual. Aquesta versió de gran autonomia promet convertir el SUV xinès en una opció imbatible per als qui busquen eficiència, espai i tecnologia avançada sense gastar massa.