Els fabricants d'automòbils estan fent grans inversions en la seva transició cap a la mobilitat elèctrica. Treballen a contrarellotge per complir les normatives mediambientals europees i evitar les sancions cada vegada més dures que penalitzen si se supera la mitjana d'emissions de CO2 establerta, i això només s'aconsegueix afegint versions electrificades en les respectives gammes.

Però clar, el cotxe elèctric no és barat. Això frena molts possibles compradors. I és per això que els fabricants busquen incentius que motivin la venda de cotxes elèctrics. Cal recuperar les inversions.

A Kia, per exemple, han creat un sistema de frens innovador, que és capaç de recuperar un 50% més d'energia que la majoria d'elèctrics a la venda en l'actualitat. L'ha estrenat en el EV6 GT, el cotxe elèctric més ràpid i potent de la marca coreana.

Kia EV6
Kia EV6

Kia crea un sistema de frens regeneratiu que recupera un 50% més d'energia que la majoria de cotxes elèctrics

Aquest sistema de frenada es compon de quatre frens de disc la màgia dels quals rau en la tecnologia RBM (Regenerative Braking Maximization), que treu suc a la frenada regenerativa gràcies al motor elèctric. I el millor és que aquest nou concepte de frenada arribarà a tota la gamma de cotxes elèctrics de Kia en el futur.

Kyung-ho Yoon, el cervell darrere d'aquest sistema innovador, revela que el que fa que aquest sistema de frens sigui excepcional és com maximitza la frenada regenerativa. En el EV6 GT, mitjançant un sistema d'intel·ligència artificial, es pot ajustar la proporció de frenada entre l'eix davanter i posterior, des del típic 50:50 fins a un sorprenent 70:30, depenent de com i on condueixis. També té en compte la condició de la bateria i quanta energia necessites recuperar.

Segons els test realitzats, en una de frenada de 215 km/h a 70 km/h, el EV6 GT és un 50% superior al de la majoria dels vehicles elèctrics comuns. A més, han millorat la relació entre la càrrega instantània i la quantitat de frenada. Amb el Kia EV6 GT, pots recuperar més de 320 kW d'energia en una desceleració ràpida de 0,6 G.

Més eficiència i més seguretat

En el mode de conducció GT, pots dir adeu a la frenada hidràulica i deixar que la frenada regenerativa agafi les brides. Segons Kyung-ho Yoon, això millora l'estabilitat de frenada, la taxa de recuperació d'energia i, el més important, la seguretat. "En aquest mode es realitza un control cooperatiu simultani a les rodes davanteres i posteriors, en lloc de la frenada regenerativa convencional amb prioritat a les rodes posteriors. A més, en millorar la resposta del motor on actua la frenada regenerativa, s'han millorat, alhora, l'estabilitat de frenada i la taxa de recuperació d'energia. També és més segur que la frenada regenerativa actual", va assenyalar Yoon.

Aquest sistema de frens revolucionari té metes ambicioses. Busquen aconseguir la màxima capacitat de desceleració i resistència al desgast, oferir una sensació natural al pedal de fre en totes les fases i optimitzar la generació d'energia per millorar l'autonomia. A més, tot això aconsegueix|fa un enfocament en reduir l'impacte ambiental dels frens. Kia és realment compromesa amb la mobilitat sostenible i ho està demostrant amb aquest avenç|avanç.