Com bé saben els que sempre han tingut Opel com una de les seves marques de referència, el fabricant alemany pot presumir d'haver estat el responsable de posar al mercat algun dels models històricament més interessants. Un d'ells és un famós 4x4 que va arrasar en els anys 90, el Opel Frontera.
Si bé és cert que aquest model va desaparèixer del catàleg de la marca alemanya fa ja uns anys, entre altres coses perquè els 4x4 de marques generalistes amb prou feines tenien ja presencia a Europa, sembla que el fabricant de Stellantis té molt clar que un nom comercial tan potent com el de frontera pot ser un estímul molt interessant de cara a potenciar les vendes d'un nou model en qui ja estan treballant.
I és que no és que sigui precisament cap secret que l'actual Opel Crossland, el SUV més compacte de la marca alemanya, desapareixerà ben aviat i no hi haurà una nova generació d'aquest model. En el fabricant consideren que el Mokka ja cobreix el seu segment, per això està treballant en un nou model que es quedarà un esglaó per sobre quan mida del Mokka.
Opel substituirà l'actual Crossland per un model anomenat Frontera
Per molt que aquest model vagi a tardar més d'un any a arribar als concessionaris europeus, ja se sap que el nou Frontera no tindrà res a veure amb l'icònic tot terreny que triomfo dels anys 90, sinó més aviat que passarà per ser un SUV de mida compacta i que comptarà amb el nou llenguatge de disseny de la marca, un dels que més està agradant a Europa els últims temps.
Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte les tendències actuals del mercat, i no te l'han deixat gaire clar també que aquest nou frontera comptarà amb diverses opcions mecàniques, entre elles opcions amb motors de gasolina units a un sistema de micro hibridació lleugera així com una variant 100 × 100 elèctrica que està cridada a ser determinant en un futur no molt llunyà.
Saben molt bé a Opel que només pel fet de recuperar el nom de Frontera no serà suficient perquè aquest model tingui èxit o no, però aquesta estratègia de recuperar noms molt icònics, que d'altra banda ja estan seguint altres fabricants, no deixa de ser una petita ajuda.