El futur de Mercedes-Benz ja està escrit, i no passa pels EQE. La firma alemanya ha confirmat que apostarà per una nova línia d'elèctrics molt més competitiva, on brillaran el Clase C elèctric i el GLC elèctric, dos models clau de la marca que arribaran amb un disseny més clàssic i amb l'últim en tecnologia.
Amb ells, Mercedes busca donar un cop a la taula. Ambdós es basaran en la moderna plataforma MB.EA-M, amb arquitectura de 800 volts, motors eATS2 i sistemes elèctrics més avançats. Tot això els permetrà ser més ràpids en la càrrega, més eficients en consum i molt més atractius per al client europeu.
Mercedes tallarà la producció dels EQE berlina i SUV
En aquest escenari, l'EQE i l'EQE SUV no tenen cabuda. Les seves limitacions tècniques com la plataforma de 400 V i solucions ja superades, fan que quedin desfasats en tot just tres anys. Per això, el seu final està marcat: El 2026 serà el seu últim any de producció, després d'una vida comercial curta i amb un pas discret pel mercat.
La decisió no s'explica només per la tecnologia. També es tracta d'estratègia de posicionament. Mercedes vol que els seus elèctrics s'integrin en la gamma tradicional sense diferenciar-se amb sigles noves. Per això els pròxims llançaments prescindiran del prefix EQ i es presentaran com versions 100% elèctriques dels models més venuts de la casa.
El moviment és un missatge directe: el Clase C elèctric serà més complet que el propi EQE, malgrat estar en un segment inferior. Tindrà més autonomia, millors acabats i sistemes tan avançats com la suspensió pneumàtica o la direcció posterior. El futur GLC elèctric, per la seva part, superarà l'EQE SUV en espai, capacitat de remolc i eficiència.
La marca alemanya recupera nomenclatures clàssiques per a la seva gamma elèctrica
Mercedes no s'aturarà allà. Una vegada assentats els nous Classe C i GLC, la marca ja té data per a un altre llançament crucial: el Clase E elèctric, previst per a 2027, que seguirà el mateix patró tecnològic. Serà un model cridat a consolidar la nova etapa elèctrica de la firma alemanya.
L'adeu a l'EQE demostra que fins i tot els gegants han de reconèixer errors. Mercedes ha entès que insistir en un producte que no connecta amb el mercat és una despesa inútil. A més, reforça les tendències actuals, en les quals moltes marques apel·len al clàssic. Millor apostar per cotxes elèctrics amb més identitat, millor tecnologia i l'herència directa dels models que han fet gran l'estrella.