El Lexus LBX ha sorprès a propis i estranys. Ningú no esperava que la firma japonesa es llancés de ple al segment B-SUV prèmium, on pocs s'atreveixen. Però ho ha fet amb una proposta molt directa: combinar la fiabilitat de Toyota amb l'exclusivitat i el refinament que s'espera d'un cotxe de luxe. El resultat és un model que alguns ja consideren un rival directe de BMW o Mercedes, però amb un preu molt més atractiu.
A simple vista, el LBX transmet qualitat i disseny prèmium. Les seves proporcions són compactes, ideals per a ciutat, però amb un aire robust que l'apropa a segments superiors. No pretén competir en mida, sinó en sensacions i acabats. I aquí hi ha la clau: ofereix detalls interiors que res han d'envejar als SUV alemanys. Tot amb un preu de partida des de 31.900 euros finançats o 34.700 euros al comptat, molt per sota dels seus rivals germànics.

Així és el Lexus LBX més econòmic
Sota el capó s'amaga un sistema híbrid autorecarregable (HEV). Combina un motor de gasolina de 1.5 litres i tres cilindres amb un propulsor elèctric. En conjunt lliura 136 CV i 185 Nm de parell màxim. La caixa de canvis és automàtica e-CVT, suau i pensada per a la conducció diària. La tracció davantera és suficient per a un cotxe que busca eficiència i comoditat. Prestacions? Accelera de 0 a 100 km/h en 9,3 segons i consumeix tot just 4,5 litres cada 100 km en cicle WLTP. Un equilibri difícil de trobar en els seus rivals prèmium.
Si parlem d'equipament, fins i tot la versió d'accés sorprèn. L'acabat Elegant ja inclou llantes d'aliatge de 18 polzades, una pantalla tàctil de 9,8 polzades, quadre digital de 7 polzades, navegació online, carregador sense fil per al mòbil i l'avançat sistema de seguretat Lexus Safety System+3. Tot això acompanyat d'una tapisseria de cuir sintètic Tahara, que ofereix tacte prèmium sense encarir el preu final.

Únic en el seu segment
En equipament, la gamma és molt àmplia i permet elegir entre acabats com LBX+, Elegant Black, Emotion, Cool o Relax, entre molts d'altres. Això dona al client la possibilitat de configurar un SUV a la seva mesura, amb diferents orientacions: més tecnològic, més elegant o més juvenil. Una estratègia que pocs rivals ofereixen amb tanta amplitud en aquest segment.
On Lexus marca distància és en la seva reputació mecànica. Mentre alguns compradors desconfien de la durabilitat dels motors turbo petits europeus, el sistema híbrid del LBX es beneficia de l'experiència de Toyota en electrificació. Aquesta fama de fiabilitat a llarg termini pot ser un factor decisiu a l'hora de comprar.