El Citroën C3 Aircross s'ha reinventat per ser molt més que un SUV urbà. Ara creix, afegeix l'opció de set places i presumeix d'un equipament que fa empal·lidir rivals com el Dacia Duster, el Kia Niro o fins i tot el SEAT Ateca. Ofereix un cotxe espaiós i ben equipat sense disparar el preu. I jutjant per les primeres dades, ho han aconseguit.
De fet, el preu és un dels seus grans reclams. El model arrenca en tot just 19.040 euros al comptat, o menys si es finança, i ni tan sols la versió híbrida lleugera no es dispara. Per 25.190 euros ja tens un cotxe amb etiqueta ECO, un motor de 136 CV, canvi automàtic i una autonomia suficient per viatjar amb comoditat sense preocupar-te del consum.

Aquest Citroën és l'únic SUV compacte amb espai per a 7 passatgers
L'espai és una altra de les seves bases. Amb 4,39 metres de llarg i un maleter de 410 litres, es col·loca al cor del segment compacte. Però l'interessant arriba amb la tercera fila de seients. Són dues places escamotejables que desapareixen sota el terra quan no es necessiten. Una solució enginyosa que el converteix en un cotxe familiar de veritat, sense perdre el sentit pràctic en el dia a dia.
Per gaudir d'aquestes set places, cal optar per l'acabat MAX, que no es limita a afegir espai. Inclou també un arsenal de tecnologia: pantalla tàctil de 10,25 polzades, navegador integrat, càmera de visió posterior, carregador sense fil per a mòbils i una bateria de sistemes de seguretat com el detector d'angle mort o la frenada automàtica d'emergència. Amb això, l'Aircross passa de ser un SUV assequible a fregar el terreny del luxe accessible.
Dues versions mecàniques i preu de low cost
El disseny també ha fet un salt. La carrosseria mostra detalls com les llantes de 17 polzades, els retrovisors elèctrics i calefactables o la nova firma lluminosa LED. Fins i tot els seients posteriors poden abatre's en proporció 2/3 – 1/3, el que facilita transformar l'habitacle en qüestió de segons. No és casualitat que Citroën el presenti com un cotxe pensat tant per a famílies com per als qui busquen flexibilitat.

Quant a motors, la gamma engega amb el 1.2 PureTech de 100 CV, suficient per als qui prioritzen preu. Accelera de 0 a 100 km/h en 10,1 segons, assoleix 182 km/h i manté un consum mitjà de 6,2 litres. L'alternativa híbrida és més solvent: 136 CV, 230 Nm de parell, una acceleració de 0 a 100 en 8,8 segons i un consum de tot just 5,6 l/100 km. Tot això amb la tranquil·litat de portar l'etiqueta ECO al parabrisa.
El més interessant és que Citroën no ha oblidat la seva senya d'identitat: el confort. La suspensió amb amortidors progressius garanteix suavitat fins i tot en qualsevol terreny, mentre que l'interior inclou detalls pràctics com l'Head-Up Display o els múltiples buits portaobjectes. El resultat és un cotxe que, sense ser ostentós, ofereix la sensació de viatjar en un vehicle d'una categoria superior.