Poques siluetes en la indústria de l'automòbil són tan reconeixibles com la del Mercedes Classe G. Un tot terreny quadrat, gairebé militar, que s'ha convertit en símbol de luxe i poder. La seva recepta és senzilla: disseny clàssic, xassís robust i una aura inconfusible. Durant dècades ha regnat sense oposició real. Fins ara.

A Munic sembla que s'han cansat de veure com Mercedes factura milions amb una fórmula tan bàsica com efectiva. Per això, BMW prepara el seu propi 4x4. Un projecte que, si es compleix l'esperat, arribarà en la pròxima dècada amb la intenció clara de mossegar un tros del pastís.

Mercedes Clase G

BMW posa en marxa el desenvolupament del model que plantarà de cara al Mercedes Clase G

El model encara no té nom definitiu, encara que es diu que podria dir-se BMW X10. El cert és que fa temps que els bavaresos busquen un lloc en el segment dels tot terrenys de luxe. Ho van intentar amb l'X7, es van atrevir amb el radical XM, però cap no ha aconseguit plantar cara a la llegenda del Mercedes Classe G. I la pregunta és inevitable: serà un clon el que finalment funcioni?

Val a dir que BMW no té una tradició autèntica en tot terrenys "pura sang". Les seves plataformes van néixer pensant en SUVs de luxe, no en vehicles capaços d'escalar roques. Per això, tot apunta que s'hauran de recolzar en tecnologia externa. Una opció és aprofitar la col·laboració amb Ineos, que ja utilitza motors i transmissions BMW en el Grenadier. D'aquest acord podria sortir un xassís robust que permeti al futur model assemblar-se més a un veritable 4x4 que a un SUV amb esteroides.

Mercedes Clase G

Caldrà esperar fins a 2029 per veure'l pels carrers

L'electrificació serà una altra peça clau. Tot apunta que el nou projecte inclourà versions híbrides endollables o fins i tot 100% elèctriques. El problema és evident: es pot ser un digne rival del Clase G amb bateries pesades sota el terra? Mercedes ja s'ha atrevit amb l'EQG, i el mercat dictarà sentència.

Quant al disseny, els rumors apunten a un tot terreny de línies molt quadrades, amb la clàssica graella de doble ronyó i detalls típics de BMW. Un cotxe que, vist de lluny, podria confondre's amb un Mercedes. Per això molts ja parlen d'un autèntic "clon".

La mala notícia és que no el veurem aviat. El calendari assenyala el 2029 com a data aproximada de llançament. Fins aleshores, el Clase G seguirà sent el rei indiscutible. BMW té temps per afinar la seva aposta, però també per demostrar si vol ser original... o simplement copiar el veí.