Un grup de manifestants que protestaven contra l'agressió russa a Ucraïna ha agredit el cotxe de l'ambaixador rus a Dublín (Irlanda), quan aquest entrava la seu diplomàtica. Els concentrats han interromput la circulació del vehicle, i alguns dels presents hi han llançat una ampolla d'aigua i han colpejat el cotxe. També li han col·locat banderes ucraïneses al parabrisa. Tot això ha passat quan el president de Rússia, Vladímir Putin, ha fet una crida als militars d'Ucraïna a prendre el poder i ha assegurat que amb ells "serà més fàcil arribar a un acord" per posar fi a l'operació militar russa iniciada aquest dijous. "Prenguin el poder amb les seves mans! Segons sembla amb vostès serà més fàcil arribar a un acord que amb aquesta colla de drogoaddictes i neonazis que s'ha establert a Kíev i té segrestat tot el poble ucraïnès", ha declarat en una reunió del Consell de Seguretat de Rússia per abordar l'operació militar. El mandatari rus ha esperonat els militars ucraïnesos a "no permetre als neonazis i seguidors de Bandera (el col·laboracionista ucraïnès Stepán Bandera) que utilitzin els seus fills, les seves dones i ancians com a escuts humans".
Per la seva banda, la portaveu d'Exteriors russa, Maria Zajarova, ha recordat en roda de premsa que "tots els Estats participants de l'OSCE (Organització per a la Seguretat i la Cooperació a Europa), inclosos Finlàndia i Suècia, van reafirmar en el seu dia el principi de què la seguretat d'alguns Estats no s'ha de construir a costa de la seguretat d'altres països". I ha assegurat que "és evident que l'adhesió de Finlàndia i Suècia a l'OTAN, que és principalment un bloc militar, tindria greus conseqüències militars i polítiques que requeririen que el nostre país prengués mesures recíproques". A tall de resposta, Finlàndia ha vetat el canal rus Russia Today, per donar suport a Ucraïna davant l'escomesa russa.
Sanna Marin, primera ministra de Finlàndia, va afirmar aquest dijous que la invasió russa d'Ucraïna "canviaria el sentit del debat" sobre l'adhesió del seu país a l'OTAN. I en les últimes hores, el primer ministre ucraïnès, Volodimir Zelenski, ha agraït a Suècia i Ucraïna l'ajuda militar, tècnica i humanitària proporcionada.
