Cada vegada queda menys per tornar a veure Marc Márquez pujat a la Desmosedici GP23 de Ducati. I el que és més important, s'apropa la data en la qual el pilot ilerdenc comenci la seva nova aventura amb el seu nou equip, després de dir adeu a una relació d'11 anys amb Honda. El fitxatge per Gresini era un secret a veus des que el '93' va decidir posar punt final a la marca de l'ala daurada. Un moviment que obeeix, sense cap dubte, a una gran estratègia del català per tornar a competir per un títol, conscient que la moto italiana li permetrà estar davant al ser la millor de la graella.

L'inici d'aquesta nova etapa es donarà amb el començament de la temporada, el cap de setmana del 8 al 10 de març a Qatar, en un circuit de Losail que porta molt bons records als de Faenza. L'equip de Nadia Padovani ja sap el que és guanyar, en dues ocasions consecutives, en aquest traçat, per la qual cosa l'esperança de veure una matinera victòria de Marc augmenta. Abans, això sí, caldrà passar pels primers tests de pretemporada, que es disputaran a Sepang entre els dies 6 i 8 de febrer. Una nova ocasió perquè Márquez continuï agafant confiança amb la muntura de Gigi Dall'Igna.

Marc Marquez, realitzant els test oficials amb Ducati / Foto: Europa Press
Marc Márquez duent a terme els tests oficials amb Ducati / Foto: Europa Press

Gresini com a trampolí

A Gresini, com no pot ser de cap altra manera, tenen les expectatives molt altes amb el fitxatge de l'octocampió del món, del qual esperen grans coses. La vídua de Fausto Gresini, i actual propietària de l'equip, Nadia Padovani, va assegurar que el català guanyaria moltes curses i que competiria pel Mundial, encara que guanyar-lo seria més difícil. Tanmateix, són molts els experts que el situen com el gran favorit per conquerir un nou entorxat que resplendeixi a les seves vitrines, el que seria el setè de MotoGP, i el novè en total.

Un fet que, en cas d'aconseguir-ho, seria històric per a Marc i per a Gresini. I és que ningú no ha estat capaç de conquerir el títol de la categoria reina amb una moto satèl·lit. Un rècord que podria batre, sense cap dubte, un Márquez que sent el millor pilot de la graella, amb una moto competitiva malgrat estar desactualitzada, pot aixecar a dalt de tot a l'esquadra de Faenza. Com hem dit no és una cosa forassenyada i a l'equip italià ho saben i, conscients que pot ser la seva gran oportunitat, tractaran de donar-li tots els ajuts possibles.

Nadia Padovani somrient / Foto: Europa Press
Nadia Padovani somrient / Foto: Europa Press

I és que el '93' només ha firmat per un any amb Gresini. Un fet que obeeix a una simple raó: Marc Márquez no vol comprometre's amb ningú per poder decidir sobre el seu futur el 2025, amb la intenció de fer el salt a un equip de fàbrica. S'ha especulat molt sobre la possibilitat que Ducati li faci un lloc al costat de Pecco Bagnaia al box vermell, no obstant això, hi ha un equip entossudit a treure'l de la factoria de Borgo Panigale, amb un gran projecte, i un xec en blanc per davant.

KTM no s'oblida de Marc Márquez

KTM continuen sospirant per Marc Márquez. En conèixer-se la seva ruptura contractual amb Honda, els austríacs van intentar donar-li cabuda, demanant a Dorna una ampliació de les seves motos en graella, per passar de quatre a sis. Una situació que hagués evitat els problemes de l'equip amb els seus pilots, tenint-ne 5 per a 4 muntures. Un fet que va acabar amb Pol Espargaró fora de KTM, per facilitar l'ascens d'un Pedro Acosta que se'l va guanyar en el circuit, i que a més el tenia estipulat al contracte.

Marc Márquez rient Honda / Foto: EFE
Marc Márquez celebrant un podi amb Honda / Foto: EFE

El 2025, els de Mattighofen volen tornar a intentar-ho, ja que Jack Miller acabarà el seu contracte al final de la present campanya. A l'equip austríac, que a més compta amb un patrocinador comú amb Márquez, Red Bull, veuen en el '93' el pilot ideal per aconseguir l'èxit que tan a prop han estat d'arribar. Segons informa Corse di Moto han estat en constant contacte amb el mànager de l'ilerdenc, Jaime Martínez, des de l'estiu passat. Amb la conclusió de la temporada de 2024 i, per tant, el contracte de Marc, en KTM, pensen fer el pas definitiu per donar-li empara al millor pilot de la graella.