Es fa difícil recordar la samarreta del Barça d'una altra marca que no sigui Nike o Kappa, però el club blaugrana és cada cop més a prop de fer el pas cap a la transició de patrocinador dels seus colors. Segons informa el diari Sport, l'aparició de Puma durant aquesta temporada i de la seva oferta multimilionària no es quedarà en un mer rumor, sinó que Joan Laporta i la cúpula de la marca alemanya ja haurien assolit un acord perquè, en un futur, el felí substitueixi el swoosh de Nike.

Segons l'esmentada font, Puma i el FC Barcelona haurien assolit un acord pels pròxims 10 anys, sent la retribució econòmica de la marca al club de 200 milions d'euros per temporada. D'aquesta manera, l'entitat catalana firmaria un acord sense precedents que el situaria com l'equip de futbol que més ingressaria en concepte de patrocini per la seva samarreta del món.

Joan Laporta telefono movil llama / Foto: EFE
Joan Laporta, president del FC Barcelona / Foto: EFE

El Barça superaria folgadament el rècord d'ingressos del Manchester City: 200 contra 167 milions d'euros

Fins ara, el sostre el marcava el Manchester City. El club anglès va firmar l'any 2019 un contracte fins a l'any 2029 que el retribuiria amb 70 milions d'euros, però fa poc es va realitzar una actualització que l'ha disparat fins als 167 milions d'euros. D'aquesta manera, els de Pep Guardiola ocupen el top 1 d'equips que ingressen més per aquests conceptes, superant els 120 milions d'euros per temporada que ingressa el Reial Madrid d'Adidas.

En qualsevol dels casos, seria el Barça qui passaria a superar folgadament aquests acords de patrocinis, ocupant la primera posició pel que fa a firmes més valuoses amb aquests 200 milions d'euros per temporada, que, a més a més, podrien arribar a ser 300 milions si es compleixen totes les variables estipulades. No obstant això, hi ha un gran problema: el Barça i Nike encara tenen un acord en vigència.

Joan Laporta Barça entrevista EFE
Joan Laporta, president del FC Barcelona / Foto: EFE

El Barça hauria d'indemnitzar Nike amb uns 350 milions d'euros si vol trencar l'acord

En aquest sentit, Puma ha deixat clar que no es farà càrrec d'indemnitzacions. Dit en altres paraules, el Barça hauria d'assumir els costos del trencament del seu acord amb la marca estatunidenca. El gran problema és que Nike taxa les seves pèrdues si trenqués amb el Barça en 350 milions d'euros. Aquesta xifra mostra que, evidentment, Nike té un gran interès a seguir vinculada amb el club culer, tot i saber que pràcticament no pot competir amb l'oferta de Puma.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!