A Ducati tenen clar que els resultats marcaran la decisió final de qui serà l'acompanyant de Pecco Bagnaia al box vermell per a l'any 2025. El torinès és l'únic a la fàbrica de Borgo Panigale que té el seu seient assegurat fins a 2026, mentrestant, la resta dels seus pilots 'lluita' en la pista, a la recerca de grans resultats, per convèncer Gigi Dall'Igna i companyia perquè els ofereixin un contracte amb el millor equip de la graella.

Enea Bastianini va ser qui va guanyar la partida davant d'un Jorge Martín incrèdul, ara, el madrileny vol revertir la situació i ocupar el lloc que ell creu que es mereix des de fa molt temps. De fet, Martinator sempre ha assegurat voler triomfar a l'escuderia oficial de Ducati, no obstant això, no li tremolarà el pols si des dels llocs de cap decideixen que no és l'idoni per vestir de vermell, i abandonarà el paraigua de Borgo Panigale per recalar en una altra fàbrica.

Gigi Dall'Igna, pensatiu durant el GP de Japó / Foto: Europa Press
Gigi Dall'Igna, pensatiu durant el GP de Japó / Foto: Europa Press

El beneït problema de Ducati

Perquè Marc Márquez ha irromput amb força i és un altre dels noms que emergeixen a la travessa de Ducati per a un possible ascens. Beneït problema tenen a l'escuderia italiana, on hauran de decidir entre una àmplia possibilitat de grans pilots per continuar enfortint la seva estructura. Com dèiem, els resultats sobre l'asfalt, marcaran la decisió final, un fet que no accepten en tota la seva esplendor ni Bastianini ni Martín, però que serà així.

I, cada vegada més, s'estan donant una sèrie de condicionants perquè Gigi Dall'Igna i Claudio Domenicali comencin a escombrar a favor del '93'. Primordialment, Marc ja s'ha adaptat a la Desmosedici i és capaç de competir de tu a tu amb Pecco Bagnaia amb una moto desactualitzada. Per això a Ducati porten la lluita entre els seus tres candidats al terreny de la igualtat. "Estem intentant donar a tots els pilots el millor material possible per col·locar-los en la millor disposició amb vista a les pròximes curses, que són fonamentals per a ells i per a la nostra elecció", va dir Dall'Igna a Motorsport.

Jorge Martín Marc Márquez / Foto: EFE
Jorge Martín i Marc Márquez lluitant / Foto: EFE

El factor econòmic entra en joc

Tanmateix, hi ha un altre factor, inclús més clau, per entendre aquest canvi de deriva entre els capitostos de Ducati. El factor econòmic, en la nova política dels de Borgo Panigale de reduir costos, ha entrat en joc i tindrà molt pes. Segons explica l'esmentat mitjà, en el cas del '89' el seu salari base en l'equip oficial, seria inferior al que li correspon en aquest 2024, una cosa a què no sembla disposat el madrileny i, allà, Marc, que s'ha abaixat el sou a Gresini, podria acceptar un contracte inferior.