Després de la disputa dels 2 primers grans premis del Mundial del 2024 de la Fórmula 1, una de les grans sorpreses és el pèssim nivell dels Alpine. L'escuderia francesa és l'última en la classificació de constructors, amb 0 punts, un mal rendiment que ningú no esperava. I és que Alpine, amb Ocon i Gasly com a pilots, aspirava a lluitar amb Aston Martin i McLaren per la zona noble de la classificació, un objectiu que, en aquests moments, sembla estar molt allunyat de la realitat.

I Fernando Alonso, que va sortir d'Alpine a l'estiu del 2023 en comprovar que la promesa de construir un cotxe competitiu no s'anava a complir, no ha dubtat a criticar l'escuderia francesa. "Vam estar entre els cinc o sis primers en totes les curses, per la qual cosa és una mica sorprenent veure els resultats actuals, però esperem que puguin arreglar les coses ràpidament", ha afirmat Alonso en Racing News. "Potser quan vaig estar allà, òbviament l'equip era diferent, hi havia un gran ambient i també vam tenir un bon acompliment, especialment el 2022", ha afegit l'asturià.

Fernando Alonso Alpine / Europa Press
Fernando Alonso, en la seva etapa com a pilot d'Alpine / Europa Press

Fernando Alonso i la seva sortida d'Alpine

Fernando Alonso va viure a Alpine una situació semblant a què li va tocar quan va estar en Mercedes, que l'equip apostés pel seu company, en aquell cas Lewis Hamilton. Alonso va tornar a la F1 per petició d'Alpine, que a l'hora de la veritat va apostar per Ocon. El francès, a més, no va dubtar a afirmar que no se l'anava a posar fàcil. "Tu sempre vols derrotar tots els pilots contra qui corres. Cal treballar amb el teu company per ajudar l'equip a estar en una millor posició, però en el circuit, necessites acabar davant de tots els que puguis, ja sigui el teu company o algú més. M'agrada ser un rival dur", va declarar Ocon.

Veient que el cotxe no evolucionava i que Alpine apostava per Ocon, Fernando Alonso no ho va dubtar i va fitxar per Aston Martin. Després d'una temporada inicial molt bona, tanmateix, l'asturià comença a estar molest, ja que el cotxe s'està quedant molt lluny de Ferrari, Mercedes i McLaren, per la qual cosa no descarta canviar d'aires en acabar aquesta temporada, quan acaba contracte.

Fernando Alonso / Foto: EFE
Fernando Alonso, després d'un Gran Premi de la Fórmula 1 / Foto: EFE

Creixen els dubtes sobre el futur d'Alonso

Fernando Alonso ha sonat per a Red Bull, Mercedes i McLaren, a més d'Audi per al 2026, però aquests equips dubten, i no només per l'edat de l'asturià. I és que a ningú no se li escapa que Fernando Alonso no acostuma a sortir bé dels seus equips, i les seves males paraules cap a Alpine són només un exemple més.

Els equips que pensen en Alonso saben que és un pilot meticulós i exigent, una fam ferotge per guanyar que té les seves parts positives, però també els seus punts negatius, com la tendència a tenir disputes dins de l'equip. Cap d'aquests equips no el contemplen perquè sigui el pilot principal, per la qual cosa els dubtes sobre si val la pena el seu fitxatge no fan més que augmentar.