La Kings League no es cansa de polvoritzar rècords d'audiència. Durant la passada Final Four, que es va disputar a un Camp Nou ple de gom a gom amb 92.522 persones reunides a les seves graderies, la competició de Gerard Piqué va congregar més de 2.16 milions de dispositius a Twitch, superant la seva anterior millor marca, aconseguida quan Ronaldinho va tornar a vestir-se de curt per jugar amb Porcinos. 

La Kings League causa furor a TikTok

Ara bé, la Kings League no només ha conquerit Twitch, sinó que s'ha fet encara més viral a TikTok, una plataforma que s'adapta molt al producte que ofereix la lliga. Però és que el seu èxit ha estat tan gran que ha arribat a superar totes les grans lligues esportives del món, ja que el seu canal oficial de TikTok, durant el mes de març, ha obtingut més visualitzacions que la MLB, la Bundesliga, la NFL i l'NBA (les altres quatre lligues que tanquen el top-5).

I la distància entre la Kings League i aquestes històriques competicions no és poca. Perquè mentre que la innovadora lliga ha assolit la xifra de 243 milions de visites en un mes, la MLB - segona classificada en el rànquing - només n'ha obtingut 129. A més, si ho comparem amb la Bundesliga, l'altra lliga de futbol que apareix en la llista, podem veure com la distància és encara més evident, puix que les visualitzacions reunides per la lliga alemanya en són tan sols 76, menys del triple de les assolides per la Kings League. 

Per què triomfa tant la Kings League a TikTok?

Aquest rècord torna a evidenciar que el producte de la Kings League està triomfant. I ho està fent, sobretot, sent capaç de connectar amb el públic més jove. Un deure que les principals lligues esportives del món, especialment de l'àmbit futbolístic, tenen pendent des de fa molts anys. Però quines estan sent les claus d'aquest èxit en una xarxa social amb un algoritme tan peculiar com el de Tiktok? 

@kingsleague Primer penalti presidente de la Final Four. #KingsLeagueF4 #InfoJobs ♬ sonido original - Kings League

Doncs bé, dintre de la complexitat que té un fenomen emergent com aquest, pot ser basant senzill explicar-ho. TikTok és la xarxa social de la immediatesa, i la Kings League és un producte que no deixa d'oferir estímuls en cap moment. Cartes, reaccions dels presidents, gols... En definitiva, un xou que ha arribat per quedar-se, principalment, entre un jovent que està enamorat del producte que estan oferint Gerard Piqué i els seus presidents.