George Russell ha aconseguit la victòria al Gran Premi del Brasil a bord del seu Mercedes-AMG F1 W13 i entra en la història de la Fórmula 1 pel fet de sumar-se a la llista de guanyadors d'un Gran Premi de la categoria reina de l'automobilisme mundial. A més, aquesta victòria del pilot britànic comporta la primera victòria de Mercedes aquesta temporada, després d'haver guanyat per última vegada al Gran Premi d'Aràbia Saudita del 2021.
Després de la tercera i última classificació a l'sprint de la temporada en la que George Russell es va imposar a la resta de pilots, la cursa tradicional donava el tret de sortida. La sortida, amb els dos Mercedes a la primera fila, ha estat molt neta als primers revolts, amb tots els pilots respectant-se i destacant la valentia de Lando Norris a la primera frenada, llançant-se al Red Bull de Sergio Pérez. Si els primers revolts han estat idíl·lics, tot ha canviat en un moment: Kevin Magnussen, el poleman de divendres, i Daniel Ricciardo s'han tocat i han provocat el primer Safety Car de la cursa.

Festival d'enfrontaments a la pista d'Interlagos
A la volta 7, la cursa s'ha rellançat i el caos s'ha apoderat de la sessió. Lewis Hamilton i Max Verstappen, rivals pel títol l'any passat, s'han tocat a les S de Senna en una acció discutible per part del pilot britànic de Mercedes, que ha oblidat l'interior del revolt, però la FIA ha sancionat Max Verstappen amb 5 segons de penalització malgrat els danys que ha patit el campió del món del 2021 i 2022. Una vegada més, la FIA fent amics. Uns revolts més tard, Lando Norris i Charles Leclerc han sumat un nou incident a la cursa que s'ha resolt amb 5 segons de penalització pel pilot britànic de McLaren.
Després del caos de la rellançada, la cursa s'ha estabilitzat i les primeres parades a boxes han arribat abans de l'esperat. El pneumàtic mitjà no funcionava correctament i tant Fernando Alonso com Carlos Sainz han fet les seves respectives parades. El pilot asturià ha optat per posar el mateix compost i el pilot madrileny ha posat el compost més tou, aprofitant la parada per retirar un tear-off que estava encallat en un dels seus frens. Després, molts pilots han imitat l'acció estratègica dels dos pilots espanyols però ja era tard: Alonso i Sainz han fet un gran undercut que els ha fet avançar moltes posicions.

Red Bull desapareix davant l'èxit de Mercedes
Amb més de la meitat de la cursa ja superada, les parades a boxes han tornat i quedava clara una cosa: la cursa seria a dues o tres parades, però el gir definitiu a la cursa ha arribat a la volta 53. Lando Norris deixava aparcat el seu McLaren a la pista i provocava un període de Virtual Safety Car, que més tard s'ha convertit en un nou Safety Car. Carlos Sainz i Fernando Alonso s'han aprofitat de la situació i han canviat els seus pneumàtics, guanyant algunes posicions, i els dos Mercedes estaven situats en primera i segona posició: el duel estava servit.
Finalment, els dos Mercedes han aguantat les seves posicions, fent que George Russell guanyés per primera vegada a la Fórmula 1 i Fernando Alonso ha donat una nova masterclass de pilotatge, acabant la cursa en una espectacular cinquena posició després de sortir en la dissetena posició i aguantant les empentes de Max Verstappen. D'altra banda, Carlos Sainz ha arribat al podi després d'una cursa difícil i amb algun imprevist, certificant un cap de setmana molt sòlid.