La temporada de 2025 semblava un any de transició sense possible reversió, però Aston Martin introduïa per al cap de setmana d'Imola el paquet de millores de la temporada. Era l'última bala de Fernando Alonso abans d'acceptar que estaria fins al pròxim mes de novembre lluitant per ser el 8è millor equip, però, després d'una jornada sabatina per al record, on l'asturià va qualificar 5è i Lance Stroll 8è, el suflé tornava a pujar.

L'Aston Martin, de cop i volta, tornava a ser competitiu, i encara que, a una volta, el resultat final podia no ser realista, s'esperava que tant Alonso com Stroll poguessin puntuar aquest diumenge. Sigui com sigui, entre una estratègia poc afortunada en determinats moments i, sobretot, un Virtual Safety Car que gens ha ajudat al '14', Alonso ha acabat trobant-se de nou a les posicions del fons de la graella.

Fernando Alonso Imola 2025 / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, durant el GP d'Imola / Foto: Europa Press

Fernando Alonso explota de frustració

Alonso arrencava des de la cinquena posició i, després d'una sortida neta, mantenia la plaça, es mostrava amb ritme per mantenir a ratlla Carlos Sainz i, inclús, seguir el ritme de Lando Norris George Russell. Els compatriotes britànics lluitaven per la tercera posició i Alonso es mantenia a menys d'un segon, pendent de qualsevol errada. Sigui com sigui, tot just després d'entrar a boxes, Esteban Ocon abandonava, aixecant la bandera groga i el cotxe de seguretat virtual.

La circumstància queia com l'anell al dit per a pilots com Alexander AlbonIsack Hadjar Lewis Hamilton, que rodaven en posicions privilegiades de manera momentània perquè encara no havien entrat. Tots ells han enviat la carrera de Fernando Alonso en orris, que quan s'ha vist superat per tants pilots per raons alienes al seu pilotatge, ha explotat per ràdio, afirmant que "soc el pilot amb més mala sort del puto món".

Fernando Alonso, 11è per tercer cop en la temporada

I quan semblava que tindria una segona oportunitat per ficar-se en zona de punts, Alonso es quedaria amb la mel als llavis. Després d'un Safety Car desencadenat per l'abandonament d'Andrea Kimi Antonelli, Alonso, 14è, però amb rodes noves, tenia al davant caramelets com Liam Lawson, Pierre Gasly — amb el fons pla danyat — i Nico Hülkenberg, tots ells amb gomes antigues. El d'Oviedo tardava res a desfer-se de Lawson i Gasly i al cap d'unes voltes faria el mateix amb Hülkemberg, però, Yuki Tsunoda (10è), l'últim escull abans dels punts, se li quedava a només 8 dècimes.

D'aquesta manera, el pilot espanyol firmava el seu tercer 11è lloc de la temporada, aquest cop, sent aquest resultat molt més frustrant perquè ha estat fruit de la mala sort.