Imola mostra la cara de la moneda a Max Verstappen i la creu a Fernando Alonso. Un Virtual Safety Car determinant ha repartit sorts oposades, quedant-se l'espanyol a les portes dels punts (11è), tot i acabar la cursa concedint-se un festí d'avançaments davant cotxes amb rodes més antigues.
Finalment, el podi, per darrere de Verstappen, l'han completat Lando Norris (2n) i Oscar Piastri (3r), amb un altre dels grans afortunats del dia 4t com ho ha estat Lewis Hamilton, un gran Alexander Albon (5è), amb Carlos Sainz (8è).
Verstappen imposa la seva llei al primer pas per Tamburello
El traçat de l'Emília-Romanya no dona moltes oportunitats per avançar. Verstappen, però, que arrencava aquest diumenge segon, tenia clar on tindria el seu filó. 640 metres separen els semàfors de la primera frenada, la que dona entrada a la xicana de Tamburello. El de Red Bull arrencava per darrere d'un Oscar Piastri que defensava la pole, però ho feia al seu retrovisor dret. Verstappen es mantindria per aquesta part del circuit per entrar a la xicana per fora i tenir l'interior en la segona variant. I Piastri, sorprenentment tou en el cos a cos, deixaria la porta oberta i el neerlandès proclamaria el canvi de líder ja d'entrada.
Verstappen, sin frenos y a lo loco 🔥
— DAZN España (@DAZN_ES) May 18, 2025
¡Cómo se la jugó a Piastri!#ImolaDAZNF1 🇮🇹 pic.twitter.com/3gceC0T96Z
Alonso, per la seva part, es mantenia prudent en una posició daurada per a ell. Les millores que Aston Martin ha introduït aquest cap de setmana han funcionat, i de quina manera, i Alonso ha estat capaç d'aguantar 5è, per davant de Carlos Sainz (6è) i per darrere de Norris (4t).
Els Ferrari, els grans beneficiats del ball d''undercats' i del Virtual Safety Car d'Ocon
Poc intercanvi de posicions hi ha hagut en les primeres 10 voltes, a banda del canvi de líder i els provocats pel pas d'Esteban Ocon per boxes i una petita excursió de Pierre Gasly. Amb tot, els avançaments, de manera virtual, han arribat quan s'han produït les primeres aturades. Charles Leclerc, després de la desastrosa qualy de Ferrari, optava per entrar d'hora i posar els durs. A la llarga, la seva s'ha convertit en una estratègia d'or, ja que la lluita per la 3a posició entre Russell i Norris ha fet un tren del qual se n'ha acabat aprofitant quan els Alonso, Sainz i companyia, que rodaven 5è i 6è, han rodat més lents del normal.
A Fernando Alonso li sortia el tir per la culata per raons alienes al seu pilotatge, però tampoc ha tingut bona sort quan Ocon ha aturat el seu cotxe a la gespa i s'ha desplegat el Virtual Safety Car. L'asturià duia els durs amb 17 voltes i, per davant seu, però encara sense entrar, tenia pilots com Alexander Albon, Isack Hadjar, Andrea Kimi Antonelli i Hamilton. Tots ells s'han aprofitat de la bandera groga i han mantingut posicions de prestigi, sortint tots per davant dels Aston Martin, que els ha agafat el Virtual en molt mal moment. Qui també ha celebrat l'aixecament de la bandera groga ha estat Max Verstappen, que no s'havia aturat i ha pogut ser més líder gràcies a la bandera groga.
A Verstappen LE TOCA LA LOTERÍA con el VSC 🔥#ImolaDAZNF1 🇮🇹 pic.twitter.com/Gbn5pTu4Y5
— DAZN España (@DAZN_ES) May 18, 2025
Verstappen no falla en el rellançament de la cursa per segellar la victòria
Tot i que li estava sortint tot de cara, Verstappen encara havia de fer front a una situació compromesa. Un problema amb l'accelerador d'Antonelli l'obligava a mostrar la bandera blanca, però havent d'aparcar molt a prop del traçat: Safety Car. Aquest cop, Alonso sí que estrava i, tot i tornar a la cursa 14è, ho feia per darrere de pilots amb les gomes molt desgastades. Dit d'una altra manera, el '14' tenia possibilitats reals de punts.
La cursa s'havia de reprendre quan Verstappen ho decidís. El neerlandès, un as en aquest aspecte, ho feia just a l'entrada de la primera corba de Rivazza, agafant amb la guàrdia baixa a Piastri i enviant en orris les seves esperances de recuperar la primera posició. Mentrestant, per darrere, Alonso no tardava a desfer-se de tortugues amb rodes antigues com Liam Lawson, Gasly i Nico Hülkenberg, però es quedaria a les portes dels punts davant Yuki Tsunoda (10è), firmant el seu tercer 11è lloc de la temporada i quedant-se amb les ganes de sumar el seu primer punt de l'any.