Era un secret a veus. Una situació sobre la qual s'ha vingut parlant llargament, però que es va fer oficial dimarts passat 23 de gener. El GP de Madrid ja és una realitat, i a partir de 2026, estarà integrat al calendari de la Fórmula 1. La capital, després de més de 40 anys, tornarà a acollir una cursa del Gran Circ, des que es disputés l'última, en el mític circuit del Jarama, el 1981. L'acord entre el govern madrileny i Liberty Media, l'empresa que té els drets de l'F1, serà per 10 anys, fins a 2035.

Serà en un circuit semiurbà, al voltant d'IFEMA, que ja ha donat molt de què parlar. Primer, perquè es va assegurar que no costarien diners públics, una cosa que només un dia després es va demostrar que no era certa. Segon, perquè l'arribada del GP de Madrid posa en dubte el futur del mític circuit de Montmeló, que vol seguir en el Mundial. Són molts els pilots que han celebrat el retorn de l'F1 a la capital. Especialment orgullós s'ha mostrat Carlos Sainz, madrileny de naixement, que ha mostrat la seva satisfacció en conèixer la notícia. Tanmateix, Fernando Alonso, no s'ha pronunciat sobre això pel seu amor a Catalunya.

Fernando Alonso prefereix Barcelona a Madrid

El silenci del bicampió del món, el pilot espanyol per antonomàsia, ha cridat molt l'atenció, i són moltes les interpretacions que es donen sobre aquest fet. Més enllà dels crítics respecte al traçat madrileny, ja sigui per l'embafament amb els circuits urbans o bé pels preus i la intenció de fer de Madrid un circuit exclusiu, l'absència de declaracions per part de Fernando Alonso ha ressaltat entre els aficionats. I és que, pel que sembla, no li fa especialment gràcia que pugui desaparèixer Montmeló del mapa.

Segons 20minutos, són diversos els motius que poden explicar aquest esdeveniment, però fan especial recalcament en la possible desaparició del Gran Premi de Barcelona, del qual l'asturià guarda grans records. Montmeló sempre ha estat un dels traçats favorits del bicampió del món, on, a més, va aconseguir fa 10 anys la seva última victòria. Ja ho va dir a l'acabament de la cursa a Las Vegas, unes declaracions en les quals va deixar clar el seu rebuig pels circuits urbans i el seu amor pels traçats més clàssics.

Fernando Alonso GP Catalunya juny 2023 Europa Press
Fernando Alonso en el GP de Catalunya el 2023 / Foto: Europa Press

"Aquests cotxes estan fets per pilotar en Suzuka, Barcelona, Silverstone i treure el seu màxim potencial. Hem de trobar un equilibri en el campionat i al calendari. També necessitem mantenir algunes curses tradicionals, on els cotxes d'F1 puguin brillar", va assegurar un Fernando Alonso contrariat per les característiques dels circuits urbans i apel·lant, com no pot ser de cap altra manera, a aquesta Fórmula 1 més clàssica i pura, allunyada del show business, de la qual l'asturià és un enamorat.

Alonso tem que Montmeló desaparegui del calendari

Potser, la possibilitat de l'adeu de Montmeló, com dèiem, sigui una de les grans raons, encara que el pugui seduir la idea d'aconseguir la 33 on abans va aconseguir la 32. I és que, per molt que s'entossudeixin des de la capital, no serà el mateix. El GP de Madrid no té la mateixa mística, ni la veritable essència de la Fórmula 1. Encara que, també, hi ha diverses raons més per les quals Fernando Alonso no s'ha pronunciat sobre això.

Fernando Alonso / Foto: EFE
Fernando Alonso parlant per als mitjans / Foto: EFE

Un altre motiu és la data de l'arribada del nou Gran Premi madrileny, el 2026, quan l'asturià podria deixar de ser pilot en actiu. De moment, li resta un any de contracte amb Aston Martin, i encara que en podria renovar per un any més, encara queden dos anys complets per a l'arribada de Madrid al calendari, i és una incertesa si la presència d'Alonso a la capital es pot arribar a donar.