Aston Martin es postula com un dels ferms candidats a destronar l'insaciable Max Verstappen de la glòria, per conquerir, per primera vegada en la seva història, el mundial de Fórmula 1. Al garatge de l'escuderia britànica impera la il·lusió i l'optimisme per a la temporada que s'acosta, la d'un 2024, que promet ser un de les més interessants, amb tots els equips apropant-se a Red Bull. Una situació que no ve donada, precisament, pel final de campanya de Fernando Alonso i Lance Storll, en la qual l'AMR23 va patir un clar descens del seu rendiment.

Tanmateix, aquella desfeta va ser fructífera per als de Silversone pensant en el futur més proper, el 2024. El tempestuós final de temporada d'Aston Martin ha servit als seus enginyers per treballar, de forma conscient, en el pròxim monoplaça, centrats en els punts febles del que va ser l'AMR23. D'aquesta manera, l'equip ha pogut començar de 0 per resoldre aquests problemes que, sumat a l'inici de campanya, en el que tot va funcionar, permetran desenvolupar un cotxe molt més eficient, competitiu i regular.

Fernando Alonso rient Aston Martin / Foto: EFE
Fernando Alonso content / Foto: EFE

Un esperançador futur per al AMR24

Serà l'AMR24, que els de Lawrence Stroll presentaran el 12 de febrer, el "germà petit de l'AMR23", però totalment diferent del seu predecessor. Els enginyers s'han adonat de les debilitats del seu bòlid i han posat fil a l'agulla per tapar aquestes carències. Sobretot, recalcava Fernando Alonso, calia millorar la velocitat punta en rectes, i el pas per corba. A més, Tom McCullough, cap de rendiment d'Aston Martin, va assegurar que l'estructura del nou monoplaça serà diferent, la clau del qual seran els alerons.

"Estem intentant crear un cotxe que es pugui pilotar en tots els circuits i simplement canviant l'aleró posterior o el davanter per ser més fort", va assegurar McCullough. Per la seva part, Mike Krack, cap d'equip, conscient de la superioritat dels de Milton Keynes, ja va deixar caure que buscarien un ampli ventall de millores per reduir la diferència i fer el cotxe molt més competitiu.

Tom McCullough, cap de rendiment d'Aston Martin / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Tom McCullough, cap de rendiment d'Aston Martin / Foto: Europa Press - Florent Gooden

"El cotxe lluu molt diferent del seu predecessor a l'exterior, amb una gran quantitat de canvis sota la pell i lluny de mirades indiscretes. No anem a 2024 amb la ressaca de 2023. De fet, al contrari. L'última temporada, i especialment les curses al final de la temporada, han estat molt positives per a nosaltres, amb alguns aprenentatges realment valuosos que es traslladaran al pròxim cotxe. No estem lluitant amb cap dubte", va afirmar un Mike Krack, amb unes paraules molt encoratjadores.

Red Bull i Mercedes 'ajudaran' al desenvolupament de l'Aston Martin

En aquesta línia, l'última notícia respecte als avenços de l'AMR24, ha deixat una grata sorpresa per a un esperançat Fernando Alonso. El monoplaça de la temporada, que està a la cantonada, estarà dissenyat al 100% pels enginyers que van arribar de Red Bull i Mercedes l'any passat. Segons el portal The Objective, les primeres versions dels cotxes solen estar a punt entre setembre i octubre, per la qual cosa la intervenció dels fitxatges d'Aston Martin en l'AMR23 va ser limitada.

Mike Krack parlant en el Gran Premi d'Austràlia / Foto: Europa Press
Mike Krack parlant en el Gran Premi d'Austràlia / Foto: Europa Press

Ara, amb els enginyers de dos dels equips més dominants de la graella, la notícia no pot ser més esperançadora per a Fernando Alonso. L'AMR24 millorarà en la seva velocitat punta en recta, en el rendiment aerodinàmic en corba ràpida, en la seva tracció i en l'acceleració des de baixes velocitats. Punts febles en els quals els extreballadors de Mercedes i Red Bull tindran molt a dir, per permetre que el bicampió del món conquereixi la seva tercera corona.