La temporada de 2024 serà inèdita en el mundial de Fórmula 1. Per primera vegada, no hi haurà cap canvi als seients de les diferents escuderies que regnen a la graella, i tots els pilots seguiran als seus respectius equips en els quals hi han estat en el passat 2023. No obstant això, promet ser un dels mundials més emocionants, malgrat el domini de Red Bull, que ha imposat la seva dictadura sota la tirania de Max Verstappen, que només ha deixat les 'engrunes' per a la resta de contrincants, fins i tot per al seu company Checo Pérez.

Tanmateix, ha estat un gran any per als interessos d'Aston Martin, que ha fet un pas de gegants en la classificació de constructors, i ha donat mostres evidents de la seva millora. I és que Lawrence Stroll, vol construir un gran projecte, en un futur a mitjà i llarg termini, amb què convertir-se en una de les millors escuderies del mundial, i optar a conquerir-lo. Així va aconseguir seduir al seu millor actiu, Fernando Alonso, que amb l'AMR23, s'ha tornat a divertir i ha pujat al podi en vuit ocasions.

Fernando Alonso i Max Verstappen es donen la mà en finalitzar la carrera|cursa en Zandvoort / Foto: Europa Press
Fernando Alonso i Max Verstappen es donen la mà en finalitzar la cursa en Zandvoort / Foto: Europa Press

Aston Martin espanta

Però a la marca de Silverstone, i per descomptat, el pilot asturià, no es conformen només amb això, i continuen fent passos cap a l'evolució requerida per assolir els seus objectius. El gran compte pendent dels verds aquest any ha estat construir un monoplaça prou competitiu per obtenir la 33 del Nano, que va estar a prop de fer-se realitat a Mònaco, on una mala decisió amb els pneumàtics ens va privar de tornar a veure Fernando a dalt de tot del podi.

No obstant això, no hi ha temps per a lamentacions ni de llepar-se les ferides, i els enginyers d'Aston Martin ja han escoltat les exigències del seu pilot predilecte per oferir-li un cotxe competitiu. Així doncs, com a agraïment a l'enorme rendiment mostrat per Alonso, en Silverstone ja treballen per presentar "al germà petit del AMR23", un monoplaça molt més evolucionat i competitiu, preparat per competir en tota mena de circuits.

Tom McCullough, cap de rendiment d'Aston Martin / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Tom McCullough, cap de rendiment d'Aston Martin / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Serà el 12 de febrer quan els britànics presentin l'AMR24, abans que Mercedes, Ferrari, McLaren o Red Bull, amb qui es faran, en la lluita per conquerir un nou campionat. Ara mateix, la il·lusió impera entre els integrants de l'equip anglès, esperançats que el nou bòlid de Magic li permeti competir per la 33, la 34... i el tercer mundial.

L'AMR24 disposat a lluitar per tot

La clau del nou monoplaça, segons declaracions de Tom McCullough, cap de rendiment d'Aston Martin, raurà en els alerons. "Estem intentant crear un cotxe que es pugui pilotar en tots els circuits i simplement canviant l'aleró posterior o el davanter per ser més fort", va assegurar McCullough.

Mike Krack parlant en el Gran Premi d'Austràlia / Foto: Europa Press
Mike Krack parlant en el Gran Premi d'Austràlia / Foto: Europa Press

Però, no es quedarà allà, i les declaracions del cap d'equip, Mike Krack, han deixat congelats els seus més immediats rivals: Red Bull, McLaren, Mercedes i Ferrari. Sobre això, el cap d'Aston Martin, ha assegurat que "el cotxe lluu molt diferent del seu predecessor a l'exterior, amb una gran quantitat de canvis sota la pell i lluny de mirades indiscretes. No anem a 2024 amb la ressaca de 2023. De fet, al contrari. L'última temporada, i especialment les curses al final de la temporada, han estat molt positives per a nosaltres, amb alguns aprenentatges realment valuosos que es traslladaran al pròxim cotxe. No estem lluitant amb cap dubte".