En una setmana en què no hi ha hagut Gran Premi de Fórmula 1, el gran protagonista ha estat Fernando Alonso. Aston Martin, en mig dels rumors que asseguraven que el bicampió del món era pressionat per acceptar una oferta de Red Bull, va anunciar la seva renovació en un contracte multianual. D'aquesta manera, l'asturià estarà vinculat a l'escuderia britànica fins a finals de 2026, la qual cosa vol dir que serà present en la temporada en què entrarà en vigor una nova reglamentació.

Al seu torn, els de Silverstone canviaran de motorista, i Honda els proveirà de les unitats de potència. Un fet que va generar rumors sobre un possible malestar dels japonesos amb un Fernando Alonso que no té un gran record amb ells, des del seu pas per McLaren. En aquell temps, el motor dels nipons va rebre nombroses crítiques per part del bicampió del món, a causa d'uns problemes de fiabilitat que, a més, van fer rebre una quantitat increïble de llocs de sanció a la graella. Tot malament.

Fernando Alonso Max Verstappen Lando Norris / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, Max Verstappen i Lando Norris / Foto: Europa Press

Alonso i Honda tornaran a veure's les cares

La història ara ha canviat. Honda va fitxar per Red Bull i ja sabem el domini que estan exercint en el dia d'avui els de Milton Keynes, en un binomi que no ha permès a la resta de la graella apropar-se a la victòria. La marca de l'ala daurada ha aconseguit perfeccionar els seus motors fins a convertir-lo en el millor. A partir de 2026, després de l'acord dels austríacs amb Ford, els japonesos proveiran Aston Martin, on esperen que aquest canvi permeti donar aquest impuls necessari per anar superant els objectius marcats per Lawrence Stroll en el seu ambiciós projecte.

Honda i Fernando Alonso tornaran a veure's les cares. Hi haurà segona part i esperem que sigui millor que la primera, que va acabar amb un cert ressentiment que circulava en ambdós sentits. De moment, cal esperar per veure com funciona el nou binomi fins a 2026. Fins aleshores, Koji Watanabe, capitost d'Honda Racing Corporation, ha concedit una entrevista a Motorsport.com, en la que ha parlat sobre quin ha estat el seu paper en la renovació del '14' amb Aston Martin.

Fernando Alonso durant la seva etapa en McLaren / Foto: Europa Press
Fernando Alonso durant la seva etapa en McLaren / Foto: Europa Press

Honda parla sobre la renovació de Fernando Alonso

"Vaig parlar amb Alonso a Las Vegas. En aquell moment, ell encara no havia decidit el seu pròxim contracte. Tanmateix, Fernando va venir quan estàvem parlant amb Mike Krack. Ens va dir: "Bona sort" i "si tenim una oportunitat, competim junts". Només vam parlar unes paraules. Vam tenir moltes converses amb Aston Martin sobre la nostra associació a partir de 2026. Durant aquell temps, vam intercanviar opinions sobre pilots també, i vam compartir la idea entre nosaltres i Aston Martin que Alonso era un pilot de primera classe", ha dit el japonès.

"Aston Martin ens va preguntar si hi hauria algun problema per part d'Honda si ampliaven el contracte de Fernando. No obstant això, Honda no va fer cap petició sobre això. En qualsevol cas, hem de discutir quin tipus d'alineació de pilots necessitem per guanyar, i va ser en aquest context en el qual l'equip va decidir ampliar el contracte d'Alonso", assegura Watanabe, que no va posar cap impediment perquè Aston Martin renovés Fernando Alonso malgrat tot el que s'ha dit.