La batalla tecnològica en MotoGP ha assolit un nou nivell de sofisticació, i Aprilia ha decidit donar un cop sobre la taula. En un intent per escurçar distàncies amb Ducati, la fàbrica italiana ha sorprès amb una innovadora solució aerodinàmica: alerons al seient, dissenyats amb un enfocament radicalment diferent a què va presentar Ducati durant la pretemporada.

La part posterior de la moto ha passat a ser un nou front en la guerra aerodinàmica. I en aquesta parcel·la, Aprilia no vol quedar-se enrere en la seva lluita per assolir els dominadors del campionat, liderats pels germans Marc i Álex Márquez sobre les seves competitives Ducati.

Aprilia 'copia' Ducati per apropar-se als Márquez

En aquest context, durant els test privats a Jerez, Aprilia va provar la seva versió d'aquest nou dispositiu, clarament enfocat en millorar l'estabilitat de la roda posterior, una de les principals preocupacions per als seus pilots aquesta temporada. A diferència del disseny de Ducati, que estén els alerons cap enrere, l'equip de Noale ha optat per una configuració que dirigeix el flux d'aire cap a baix, buscant així un millor repartiment de forces en plena acceleració.

Aprilia X
Aprilia X

A més de l'aleró experimental, Aprilia va aprofitar el test andalús per provar un nou basculant, una peça fonamental en el comportament de la moto. Segons Marco Bezzecchi, les primeres sensacions van ser "positives", destacant una estabilitat més gran, que és precisament el que persegueix la marca amb el seu nou paquet tècnic. Lorenzo Savadori, pilot provador, també va participar en aquestes proves amb l'objectiu de recopilar dades clau de cara al desenvolupament de la RS-GP 2025.

Mal any per a Aprilia

Val a dir que els alerons del seient no requereixen homologació, per la qual cosa els equips poden instal·lar-los i retirar-los sense restriccions reglamentàries. Aquesta llibertat permet experimentar sense temor de sancions. De fet, s'ha vist com Marc Márquez va optar per córrer amb ells en la cursa principal a Jerez, mentre que en l'esprint va decidir prescindir-ne.

Malgrat aquestes millores, Aprilia segueix en la part baixa de la classificació de constructors, arrossegada per la lesió de Jorge Martín i la falta de grans resultats. Actualment es troba en l'última posició, encara que a només nou punts del segon lloc ocupat per Yamaha, el que reflecteix una gran igualtat a la zona mitjana de la graella. Ara el veritable desafiament per a Aprilia serà traduir les innovacions en resultats.