Els primers mesos d'adaptació de Marc Márquez a la Ducati han deixat llums i ombres. Encara que el pilot de Cervera ha demostrat estar a punt per lluitar per tot el seu primer any amb l'escuderia italiana, les caigudes en els Grans Premis d'Austin i Jerez l'han privat de liderar el Mundial de MotoGP. I en un campionat tan igualat, cada detall compta.

La bona notícia per a Márquez és que Ducati no s'ha quedat indiferent. Després del GP de Jerez, on va tornar a besar l'asfalt quan rodava en posicions davanteres, l'equip tècnic ha començat a treballar en modificacions específiques a la seva moto. L'objectiu és clar: evitar noves caigudes i maximitzar el potencial d'un pilot que ha demostrat estar a l'altura del repte.

Ducati retoca la moto de Marc Márquez per reduir el risc de caigudes

Durant els test privats celebrats després de la cursa en el circuit andalús, els enginyers de la fàbrica de Borgo Panigale van centrar els seus esforços en un dels punts més delicats de la muntura: el tren davanter. Davide Tardozzi, un dels responsables de l'equip, va explicar que es van realitzar "ajustaments en la part davantera de la moto perquè Marc se sentís més còmode i segur a l'entrada dels revolts".

Marc Márquez, en el GP de Qatar / Foto: EFE
Marc Márquez, en el GP de Qatar / Foto: EFE

El problema no és nou. Pecco Bagnaia, actual campió del món i company a la marca italiana, ja havia assenyalat aquesta inestabilitat com un dels errors clàssics de la Desmosedici. El símptoma és clar: quan el pilot deixa anar el fre amb la moto encara inclinada, el pneumàtic davanter perd tracció i provoca una caiguda sobtada, sense temps per reaccionar.

Per a un pilot com Márquez, acostumat a portar les seves motos al límit, aquest tipus de situacions resulten especialment perilloses. El seu estil agressiu i el seu talent natural li permeten recuperar el control en condicions extremes, però la Ducati exigeix un tipus d'adaptació diferent. I això és precisament el que estan buscant: una màquina a la mesura del vuit vegades campió del món.

Un problema que ja era conegut a Ducati

A més dels canvis tècnics, l'equip italià ha subratllat la importància de la comunicació constant entre pilots i enginyers. "En dies com aquests, de proves i evolució, els pilots tenen molt a dir. El seu feedback és essencial per desenvolupar la moto", va assegurar Tardozzi en declaracions a MotoGP.com.

Amb aquests canvis, Ducati espera no només evitar més caigudes, sinó també posar Marc Márquez en condicions de lluitar pel títol. Malgrat haver perdut punts importants, el campionat és llarg i el català ha deixat clar que la seva ambició no s'ha reduït gens ni mica.