La conducció al límit de Marc Márquez l'ha portat a terra en massa ocasions al llarg de la seva carrera. I encara que és cert que el vuit vegades campió del món ha reduït notablement el seu nombre de caigudes aquest any, aquestes arriben just en les curses dominicals, on es reparteixen els punts importants.
En ocasions, Marc ha estat conscient que la culpa ha estat seva. No obstant això, en el GP d'Espanya disputat a Jerez, es va mostrar especialment frustrat per l'esdevingut. Allà va tenir una caiguda inesperada que va encendre les alarmes. No per la caiguda per si mateix, sinó per la manera en què es va produir. Una prova que semblava no portar problemes per al català, va acabar de la pitjor manera.
En aquella cursa, Marc se'n va anar a terra en el revolt 8, un sector en el qual el de Cervera s'havia mostrat molt sòlid durant el cap de setmana. Tanmateix, de sobte i sense raó aparent, la seva roda de davant va dir prou. I no és la primera vegada que això passa amb les Ducati.

Peco Bagnaia aclareix la caiguda de Marc Márquez en el GP d'Espanya
"És un tipus de caiguda que no entenc", va confessar el pilot DAZN després d'abandonar la prova. El que sí que ho entenia era Pecco Bagnaia, company de marca i coneixedor en carn pròpia d'aquest tipus d'errors.
"És el clàssic problema del tren davanter. Jo l'he patit moltes vegades i ara li ha passat a Marc per primera vegada", va explicar el vigent campió. L'italià va reconèixer que es va sentir identificat amb l'accident de l'espanyol, ja que ell mateix ha caigut així en múltiples ocasions durant la temporada passada.

Un error de la Ducati a què s'ha d'adaptar Marc Márquez
Aquest error es deu a una inestabilitat a la roda de davant quan es deixa anar el fre amb la moto inclinada. En lloc de mantenir l'agafament, la moto perd tracció i es desplaça cap a l'exterior, llançant el pilot a l'asfalt. És un error tècnic difícil d'anticipar, sobretot per a algú que encara està adaptant-se a la complexitat del prototip italià.
"Només volia deixar passar les voltes i esperar el moment per atacar", relatava Marc. Però aquell breu instant de gestió va ser suficient perquè la moto el traís. No hi havia un excés de velocitat, ni un intent agressiu d'avançament. Simplement, la mecànica va fallar en el pitjor moment.