D'aquí a un any, entre el 21 i el 24 de maig, Las Vegas acollirà unes jornades esportives envoltades de polèmica. Es tracta dels Enhanced Games (Jocs Millorats), la qual cosa vindria a ser una espècie de Jocs Olímpics amb dopatge. Els atletes que hi participin podran utilitzar substàncies i tecnologies prohibides, sense risc a ser desqualificats, una mesura extravagant i perillosa que ha generat un enorme enrenou en l'esport internacional i en els organismes antidopatge, en considerar que van en contra dels valors de l'esport.

De moment, les primeres proves programades són les d'atletisme, natació i aixecament de pesos, encara que no es descarta que n'hi hagi més. En natació, les proves seran 50 i 100 metres estil lliure i 50 i 100 metres papallona. En atletisme s'inclouran els 100 metres llisos, així com els 110 i 100 metres amb tanques.

Grnsi16WsAAzxGr
La natació és un dels esports estrella dels Enhanced Games / Foto: Enhanced Games

D'Souza, fundador dels Enhanced Games: “Som com l'F1”

La cara visible dels Enhanced Games és Aron D'Souza, empresari australià, que té el suport de Donald Trump, president dels Estats Units. “El nostre projecte s'assembla molt a la Fórmula 1, perquè la investigació que es fa perquè els cotxes de Fórmula 1 siguin més ràpids eventualment arriba als cotxes comuns”, ha afirmat D'Souza en una entrevista a l'agència Reuters.

“I de la mateixa manera, la ciència i la medicina que s'utilitzen perquè els atletes aconsegueixin rècords mundials a edats cada vegada més grans permetran que tots els éssers humans, tota la nostra societat, envelleixin de manera més saludable i digna”, ha afegit.

Gkolomeev, de mitjania en els Jocs Olímpics a batre un rècord del món

La gran imatge que utilitza Aron D'Souza per promocionar els seus Jocs Millorats és la de Kristian Gkolomeev, un nedador grec que ha superat per una centèsima el rècord mundial de Caeleb Dressel de 2019 a 50 metres lliures. Gkolomeev no va aconseguir pujar al podi en les seves 4 participacions en els Jocs Olímpics i en aquesta ocasió ha aconseguit el rècord mundial. “Hauria d'estar retirat, però de fet, res més ràpid que qualsevol ésser humà. Per què? Perquè va utilitzar la tecnologia i la ciència per millorar el seu rendiment. Una vegada que el món s'adoni d'això, crec que tots ho desitjaran. Qualsevol home de mitjana edat que alguna vegada va practicar esports de competició i ara pateix de mal d'esquena es preguntarà: ‘Què s'ha posat i com puc aconseguir-ho?’”, ha declarat D'Souza.

Òbviament, el rècord mundial no serà validat per cap organisme internacional, ja que Gkolomeev no es va sotmetre a cap control antidopatge. “Pensar que fer revisions mèdiques en el moment et donarà una idea clara dels riscos de salut associats a l'abús de substàncies dopants és un disbarat mèdic i científic”, ha afirmat Olivier Rabin, el director científic de l'Agència Mundial Antidopatge (AMA). És com el circ romà, saps? Sacrifiques la vida de les persones només per entreteniment. Quin és el valor d'això? No crec que cap societat responsable hagi de seguir aquest camí”.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!