El Gran Premi de Miami va deixar un sabor amarg al box d'Aston Martin, especialment per a Fernando Alonso, que va creuar la meta en una decebedora 15a posició, només per davant del seu company Lance Stroll. L'espanyol va acabar a gairebé 20 segons del 14è, una dada preocupant que reflecteix el difícil moment que travessa l'equip. Per a súmmum, un error estratègic en l'esprint race, on van retardar innecessàriament la seva parada, els va fer perdre una de les escasses oportunitats reals de puntuar en el que va de temporada.
Mentrestant, la fàbrica de Silverstone sembla mirar ja cap a l'horitzó de 2026, un any clau en què entraran en vigor les noves regulacions tècniques. I per liderar aquest ambiciós projecte han fitxat ni més ni menys que Adrian Newey, l'enginyer més premiat de la història de la Fórmula 1. La seva arribada ha provocat un autèntic terratrèmol al pàdoc i, encara que el seu treball està pensat principalment per al futur, la seva influència es deixarà notar des de ja.

L'estratègia per a 2026 influirà en la temporada actual
Les primeres millores inspirades en el nou enfocament tècnic arribaran en el Gran Premi d'Imola. L'objectiu és clar: començar a revertir el desastre del AMR25, un monoplaça que ha resultat ser molt inferior a les expectatives generades després d'una prometedora temporada anterior. El mateix Newey no treballarà directament sobre el cotxe actual, però la seva presència ja ha començat a modelar les decisions tècniques de l'equip.
El pla de desenvolupament està traçat. Després d'Imola, s'esperen novetats específiques per a Mònaco, centrades en la configuració d'alta càrrega aerodinàmica necessària per al traçat urbà del Principat. Més endavant, a Barcelona, Aston Martin introduirà actualitzacions que responen a la nova directiva tècnica sobre la rigidesa de les peces, un canvi regulatori que ha afectat especialment l'escuderia britànica.

Alonso continua sense estrenar el caseller de punts
Tot aquest paquet de millores té un doble objectiu: donar oxigen a Alonso en el que queda de curs i començar a establir les bases del cotxe de 2026. A l'estiu arribaran més peces, algunes amb finalitats experimentals, i encara que no es tracta d'un desplegament agressiu, sí és suficient com per aspirar a recuperar competitivitat a la zona mitjana.
Per a Fernando Alonso, que encara no ha sumat ni un sol punt el 2025, l'impuls no podria arribar en millor moment. L'asturià necessita un cotxe que li permeti lluitar, encara que sigui de forma esporàdica, per llocs propers al top 10. Newey ha de ser clau.