El Gran Premi de Miami s'ha convertit en una font de frustració per a Fernando Alonso. Malgrat les promeses llançades des del si d'Aston Martin, el pilot asturià no veurà al seu monoplaça les millores tan esperades per a aquesta fase de la temporada. Setmanes enrere, des de l'escuderia britànica es va filtrar que el AMR25 rebria una actualització importants, una cosa que va il·lusionar l'entorn del bicampió del món. Tanmateix, el resultat ha estat una altra decepció més en una campanya marcada per les promeses incomplertes.
El discurs oficial parlava de peces noves, possibles evolucions aerodinàmiques i d'una aposta per donar a Alonso un cotxe amb què poder aspirar, almenys, a lluitar per un podi ocasional. Res més lluny de la realitat. A Miami, només s'han incorporat elements mínims, adaptacions pensades exclusivament per al traçat urbà, com ajustaments a l'aleró davanter o els conductes de fre. En definitiva, modificacions irrellevants que no milloren el rendiment global del cotxe.

Les millores d'Aston Martin per al AMR25 no arriben
El mateix Pedro de la Rosa, ambaixador de l'equip i expilot de F1, ho admetia: "Ho sento per Fernando, però no tenim res millor per donar-li". Les declaracions de l'espanyol reflecteixen l'ambient de frustració interna que es respira a l'escuderia. Malgrat la feina incansable de més de 900 empleats, la realitat és que l'equip no ha aconseguit recuperar el nivell competitiu perdut des del tram final de la temporada passada.
Fernando Alonso, acostumat a treure el màxim de cotxes per sota del nivell de l'elit, comença a mostrar signes d'inconformisme. Als seus 42 anys, continua sent un dels pilots més regulars de la graella, però es veu atrapat en un projecte que sembla haver perdut el rumb. Mentrestant, Aston Martin centra gran part dels seus esforços en el desenvolupament del cotxe de 2026, deixant el AMR25 de la mà de Déu.
El director tècnic de l'escuderia britànica, Andy Cowell, va provar de calmar les aigües, apuntant que "s'estan desenvolupant tecnologies que beneficiaran ambdós projectes, l'actual i el futur". Una explicació que sona més a excusa que a una altra cosa.

Fernando Alonso se sent enganyat pels responsables d'Aston Martin
Mentrestant, els rivals directes com McLaren, Mercedes o Ferrari acceleren en els seus programes de desenvolupament. La diferència en pista augmenta, deixant el vuitè o novè lloc com la màxima aspiració d'Aston Martin.
El sentiment en l'entorn d'Alonso és clar: se senten enganyats. La falta de peces, la falta d'estratègia clara i la sensació d'estancament han sembrat dubtes sobre el veritable compromís de l'equip amb el seu pilot estrella. I a Miami, una altra cursa sense solucions ha posat en evidència que els problemes habituals. El projecte Alonso-Aston Martin s'enfonsa|erosiona.